شناسهٔ خبر: 46751101 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

مرخص شدن «محمدعلی بهمنی» از بیمارستان

محمدعلی بهمنی استاد غزلسرای کشورمان با نظر پزشکان از بیمارستان مرخص شد تا ادامه روند بیماری را در منزل سپری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدعلی بهمنی غزل‌سرای کشورمان که به دلیل جراحی قلب از هفته گذشته در بیمارستانی در تهران بستری بود با نظر پزشک برای گذراندن ادامه مراحل نقاهت راهی منزل شد.

مرخص شدن «محمدعلی بهمنی» از بیمارستان

استاد بهمنی از دوشنبه هفته گذشته با تنگی نفس و حاد شدن وضعیت جسمی به دلیل قلب در بیمارستان بستری شد و روز چهارشنبه هفته گذشته عمل قلب باز کرد. او تا عصر جمعه بنا به تصمیم پرشکان در ICU بستری بود و پس از آن به بخش عمومی منتقل شد و باز طبق نظر پزشک متخصص عصر روز گذشته به منزل راهی شد.

از آثار او می توان به گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود (۱۳۶۹)، دهاتی (۱۳۷۷)، غزل (۱۳۷۷)، شاعر شنیدنی است (۱۳۷۷)، عشق است (۱۳۷۸)، نیستان (۱۳۷۹)، کاسه آب دیوژن، امانم بده (۱۳۸۰)، این خانه واژه‌های نسوزی دارد و... اشاره کرد.

محمدعلی بهمنی اولین مجموعه‌اش «باغ لال» را توسط انتشارات بامداد در سال ۱۳۵۱ منتشر کرد و درپی آن آثار متعددی از وی به دست مخاطبانش رسید. دو مجموعه گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود و شاعر شنیدنی است از آثار بسیار مشهور در کارنامه بهمنی، به چاپ دهم نیز رسیده است. بهمنی سال ۱۳۷۸ غزل‌سرای نمونه کشور شد و سال ۱۳۸۵ در نخستین دوره جشنواره شعر فجر به ‌اتفاق حسین منزوی برگزیده بخش شعر کلاسیک شد و نیز در فهرست چهره‌های ماندگار شعر قرار گرفت.

نظر شما