شناسهٔ خبر: 46749689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقامات لشکری و کشوری درگذشت سردار حجازی را تسلیت گفتند(۲)

تهران- ایرنا- مقامات لشکری و شخصیت‌های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه عروج شهادت‌گونه سردار حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه در اطلاعیه‌ای از شهادت سردار سرافراز، جانباز سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه بر اثر عارضه قلبی خبر داد. به همین مناسبت شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری در پیام‌هایی عروج شهادت گونه این سردار بزرگ اسلام را تسلیت گفتند.

فرمانده کل ارتش: سردار حجازی اسطوره‌ای فراموش ناشدنی است 

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی با ابراز تاثر از عروج شهادت‌گونه سرتیپ پاسدار سید محمدحسین‌زاده حجازی تصریح کرد: این رزمنده شجاع و انقلابی که کارنامه خدمتی‌اش با تلاش و فداکاری در عرصه‌های مختلف به ویژه دوران پرشکوه دفاع مقدس مزین گشته، با شرافت و عزت به دیدار معبود شتافت. سال‌ها مجاهدت آن سردار رشید ولایی، شجاع و ایثارگر اسلام در جبهه‌های مختلف مبارزه و جهاد به ویژه دفاع از حریم آل الله، چهره‌ای ماندگار و اسطوره‌ای فراموش ناشدنی از وی به جا گذاشت.

 دریابان شمخانی: سردار حجازی خدمتگذاری خردمند و بی ادعا بود

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در پیامی به مناسبت عروج سردار پرافتخار سید محمد حجازی اظهار کرد: خبر عروج  جاودان دوست و هم رزم متدین و خستگی ناپذیرم سردارسیدمحمد حجازی موجب تالم و تاثر شدید شد.  

وی یادآورشد: سردار حجازی خدمتگذاری خردمند و بی‌ادعا بود که در عرصه‌های مختلف دفاع از کشور، منافع و امنیت ملی حضوری دائمی و اثر بخش داشت و خدمات ماندگار و پر افتخاری از خود به یادگار گذاشت. اینک سلاله پاک رسو ل الله(ص) در ماه ضیافت الله در محضر پر کرامت حضرت حق به دیدار با برادر شهید و دیگر فرماندهان و هم رزمان شهیدش نائل آمده تا خستگی سالها مجاهدت و جانفشانی در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی را با آرامش ابدی به در کند. اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر فرمانده معظم کل قوا، فرماندهان محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همسر محترمه، فرزندان، بستگان، دوستان و همرزمان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

خدمات ماندگار سردار حجازی بر حسنات کارنامه‌اش خواهد افزود

علی اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم به همین مناسبت در پیامی نوشت: با نهایت تألم و تأثر، اطلاع یافتم که سردار رشید و مجاهد عالیقدر، سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس، پس از تحمل مصائب و رنج‌های ناشی از جراحات بر جای مانده از دوره حضور در میدان‌های جهاد و شهادت، دعوت حق را لبیک گفته و به جمع یاران شهیدش پیوست است. بدون تردید، خدمات ماندگار و زحمات بی دریغ آن برادر گرانقدر در راه صیانت از حریم مقدس سرزمین اسلامی و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران بر حسنات کارنامه درخشان ایشان خواهد افزود.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر فرماندهی معزز کل قوا، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، فرمانده محترم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه وابستگان و دلبستگان ایشان به ویژه خانواده ارجمند و گرامی آن سردار فداکار، از درگاه حضرت احدیت، مسئلت می‌کنم تا به برکت ماه ضیافت الهی و به پاس مجاهدت‌های آن مبارز و مجاهد نستوه، ایشان را در جوار رحمت بی منتهای خویش، همنشین ائمه اطهار (علیهم السلام) و شهدای والامقام نهضت جهانی اسلام (علیهم آلاف التحیه و الثناء) بگرداند و آن ستارگان هدایت را شفیع و دستگیر ما در روز واپسین قرار دهد.

سردارحجازی تمام زندگی خود را شجاعانه در دفاع از میهن سپری کرد
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور در پیامی با ابراز تاسف عروج شهادت گونه سردار سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: این سردار بزرگ فرماندهی متعهد که تمام زندگی خود را مخلصانه و شجاعانه در سنگرهای خدمتگزاری و دفاع از میهن اسلامی سپری کرد و در مناصب مختلف به حق شخصیتی مخلص و تاثیرگذار بود. تواضع، فروتنی، اخلاص، مردمداری و تدین در رفتار و گفتار از اون انسانی دوست داشتنی و قابل احترام ساخته بود.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام: سردار حجازی ستاره درخشان محور مقاومت بود

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پیامی در پی شهادت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: درود خدا بر دلاور مردانی که در طول زندگی خود مجاهدت، استقامت، استواری و پایداری را در پرونده زرین‌شان نگاشته و سرافراز و پرافتخار در راه سربلندی کشور اسلامی و عظمت ملت ایران لحظه‌ای نیاسودند.

وی افزود: سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی جانشین فرماندهی سپاه قدس از زمره مجاهدانی بود که سال‌های جوانی خویش را به مجاهدت خالصانه و مبارزه در صحنه‌های پرخطر پاسداری و دفاع از انقلاب اسلامی ایران در مناصب مختلف چون فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، معاونت هماهنگی و جانشینی فرماندهی در سپاه پاسداران و نیز معاونت آماد ستاد کل نیروهای مسلح سپری کرد و همچنین همرزم شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بسیاری از سرداران شهید سپاه اسلام بود و مفتخر به مدال جانبازی شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: شهید گرانقدر سردار حجازی در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به‌کار گرفت وخدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشت و ستاره‌ درخشان محور مقاومت بود.

کارنامه شهید حجازی منشوری راهگشا برای حضور مجاهدان

سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا هم در پیامی عروج شهید والامقام سید محمد حسین‌زاده حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس را تبریک و تسلیت گفت و افزود: کارنامه شهید حجازی منشوری راهگشا برای حضور مجاهدان و رزمندگان اسلام در میدان‌های جهاد و مبارزه با نظام سلطه و استکبار است.

وی افزود: عروج شهید والامقام سردار جانباز سید محمد حسین‌زاده حجازی جانشین سلحشور سپاه قدس، از ستارگان درخشان جبهه مقاومت اسلامی و بنیانگذاران آموزش سپاه استان شهید پرور اصفهان را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و آحاد ملت رشید و قدرشناس ایران و خانواده معظم آن شهید ارجمند تبریک و تسلیت می‌گویم.

رییس پژوهشگاه دفاع مقدس تصریح کرد: کارنامه تابناک و الهام‌بخش آن جانباز شریف و بافضیلت که تجلی اندیشه و تفکر انقلابی و تبلور اخلاق، اخلاص، تدبیر، شجاعت، اخلاق و عقلانیت او در ۴۳ سال مجاهدت و پیشتازی در عرصه‌های پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی و پاسخ به نیازهای کشور و نقش‌پذیری در صیانت از امنیت و آرامش مردم در هشت سال دفاع مقدس و سپس جغرافیایی مقاومت اسلامی منطقه است؛ منشوری راهگشا برای حضور مجاهدان و رزمندگان اسلام در میدان‌های جهاد و مبارزه با نظام سلطه و استکبار محسوب می‌شود.

نام سردار حجازی با مجاهدت و ایثار عجین است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیامی اظهار کرد: پاسدار فداکار، جانباز سرافراز و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین‌زاده حجازی، پس از عمری تلاش خالصانه و فداکاری در راه اسلام و انقلاب اسلامی، در ماه ضیافت الهی، به زیارت پروردگار متعال، بار یافت و به یاران شهیدش ملحق شد. نام سردار حجازی، با اخلاص، تعهد، ایمان، مجاهدت و ایثار و انجام وظیفه، عجین است او در طول دوران دفاع مقدس، در مسئولیت‌های گوناگون، مجدّانه کوشید و پس از آن نیز همچنان در عرصه‌های مختلف خدمت، از هیچ تلاشی مضایقه نکرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تجربه گرانسنگ او در مسئولیت سپاه لبنان در سال‌های اخیر و نقش‌آفرینی ممتازش در تقویت جبهه مقاومت و پس از آن در جانشینی فرماندهی نیروی قدس، از برگ‌های پرافتخار در کارنامه درخشان این سردار سپاه اسلام است.

سردار حجازی رزمنده جان بر کف ولایت و خدمتگذار صدیق انقلاب بود

سرتیپ پاسدار احمد وحیدی رییس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی هم در پیامی عنوان کرد: عروج ملکوتی سردار جانباز شهید سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی، آن رزمنده جان بر کف ولایت و خدمت گذار صدیق انقلاب را که پس از عمری مجاهدت در راه اسلام و انقلاب اسلامی و انجام وظیفه و فرماندهی در مسئولیت‌های خطیری در دوران دفاع مقدس، نیروهای مسلح و نیروی قدس و محور مقاومت ، در دفاع از مستضعفان جهان و مرزهای فرهنگی و امنیتی انقلاب و ایران اسلامی نقش‌آفرینی مؤثری داشت، موجب تأثر و حزن عمیق دوستان و هم‌رزمان آن شهید والامقام گردید .

وی اضافه کرد: این‌جانب ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله‌العالی)، مراتب عمیق تأثر و اندوه آحاد استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی را به ملت شریف ایران و همسر فداکار و فرزندان مؤمن آن مجاهد خاموش،دوستداران انقلاب اسلامی، یکایک هم‌رزمان آن شهید بزرگوار در نیروی قدس سپاه و رزمندگان محور مقاومت ابراز نموده، ان‌شاءالله که روح آن بزرگوار با اجداد طاهرینش و هم‌رزمان شهیدش محشور و در جوار حضرت حق‌تعالی در اعلی علیین مأوای آن شهید فرهیخته باشد.  از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می‌نمایم .

وزیر علوم : سردار حجازی سال‌ها مجاهدت مخلصانه به یادگار گذاشت

 به گزارش ایرنا، منصور غلامی وزیر علوم هم در پیامی درگذشت سردار حجازی را تسلیت گفت و افزود: این سردار بزرگ، سال‌ها مجاهدت مخلصانه در پاسداری از میهن و خدمت صادقانه به ملت عزیز ایران اسلامی را از خود به یادگار گذاشت. بر خود وظیفه می‌دانم عروج ملکوتی این فرمانده شجاع، مؤمن و ولایت مدار را به محضر رهبر معظم انقلاب، رزمندگان دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، جامعه دانشگاهی کشور و به ویژه خانواده مکرم ایشان، تسلیت عرض می‌کنم و در این روزهای پرخیر و برکت ماه مبارک رمضان از درگاه خداوند متعال، برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواهانم.

رییس سازمان اوقاف: نقش سردار حجازی همواره ستودنی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی به مناسبت درگذشت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اظهار کرد: سردار حجازی از جمله فرماندهان بسیار تاثیرگذار و پرتلاش دوران دفاع مقدس بود و نقش مهمی در پیروزی‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل داشت.

وی عنوان کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز تلاش خالصانه آن مرحوم در مسئولیت‌های بسیار مهمی که در رأس بسیج و سپاه بر عهده داشتند همواره ستودنی بوده و آثار و برکات فراوانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همراه داشته است.

خدمات و مجاهدت‌های سردار حجازی بر کسی پوشیده نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در پیامی به مناسبت عروج جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: خدمات و مجاهدت‌های آن سردار وفادار ولایت و انقلاب در عرصه فرماندهی و حضور فعال و اثرگذار ایشان در جبهه مقاومت و دفاع از ارزش‌های اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

رشادت‌های سردار حجازی برگ زرینی بر صفحات تاریخ است

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پیامی با ابراز تالم از عروج شهادت‌گونه سرتیپ پاسدار «سیدمحمد حسین‌زاده حجازی» تصریح کرد: یقینا رشادت‌ها و تلاش‌های این مجاهد فی سبیل الله، که عمری سراسر مجاهدت و دلی سرشار از ایمان راستین به اسلام و انقلاب داشت، در رده‌های مختلف فرماندهی دوران دفاع مقدس و پس از آن در نیروی مقاومت بسیج، معاونت هماهنگ‌کننده و جانشینی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز در سمت معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح و اخیرا در سمت جانشین نیروی قدس سپاه، برگ زرینی بر صفحات تاریخ بزرگ مردان میهن اسلامی‌مان افزوده است.

این بیانیه افزود: رشادت‌ها و تلاش‌های این مجاهد فی سبیل الله این سردار بزرگ یق‌ینا چونان ستاره‌ای درخشان در آسمان جبهه مقاومت اسلامی می‌درخشد و از اذهان و افکار مردم شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی و کشورهای محور مقاومت پاک نخواهد شد.

مجاهدی خستگی‌ناپذیر و از فرماندهان شاخص هشت سال دفاع مقدس

صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیامی با ابراز تاسف و تالم از عروج شهادت‌گونه عروج جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه اظهار کرد: سردار حجازی مجاهدی خستگی‌ناپذیر و ازجمله فرماندهان شاخص هشت سال دفاع مقدس و میدان‌های مبارزه و جهاد علیه ظلم و طغیان و کفر بود. او عمر با برکت خود را وقف جهاد فی سبیل الله کرد و آثار و برکات فراوانی از خود برجای گذاشت.

پیام تسلیت معاون اول قوه قضاییه

در پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه به مناسبت درگذشت سردار حجازی آمده است: خبر عروج سردار سید محمد حجازی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم شد. فقدان این سردار مخلص و ولایتمدار را محضر مقام معظم رهبری، خانواده بزرگوار ایشان، فرماندهان و مسئولان و همرزمانش در بسیج، سپاه، نیروی قدس و آحاد ملت شریف ایران تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن سردار سرافراز، رحمت و غفران الهی و همنشینی با شهدای انقلاب اسلامی را مسئلت کرد.

جهاد سردار حجازی منبعث از اراده معطوف به ایمان بود

جمعیت دفاع از ملت فلسطین در بیانیه‌ای تصریح کرد: درگذشت شهادت گونه سردار محمد حجازی جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه که در کارنامه عمرش، جهاد در راه خدا درخشندگی خاص دارد، حقیقتا موجب اندوه همه مقاوم پیشگان جغرافیای محور مقاومت است.

این بیانیه خاطرنشان کرد: مجاهدی که جهادش منبعث از اراده معطوف به ایمانِ برآمده از اندیشه عمیق بود. کسی که عمر را جز در خدمت به اسلام و مسلمین سپری نکرد و با آنکه جسم رنجور از زخم‌های متعدد جنگ بود ولی او از اهالی عافیت‌طلبی نبود و تا بود در جهاد بود. جهادی که گستره آن جغرافیای جهان اسلام را در بر می‌گرفت.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین در این بیانیه، درگذشت شهادت‌گونه سردار محمد حجازی، این مجاهد فی سبیل الله را به همه اهالی محور مقاومت تسلیت گفته و برای روح بلندش علو درجات را از درگاه الهی مسئلت دارد.

پیام تسلیت محمدرضا باهنر

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پیامی عروج شهادت‌گونه سردار سرافراز اسلام سید محمد حجازی شهادت جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه را به محضر مقام عظمای ولایت و فرماندهی کل قوا و نیز ملت شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال درجات این پیشکسوت جهاد و شهادت را متعالی گرداند و به خانواده ایشان صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید.

فرماندهی در رده‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

در متن پیام سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم آمده است: برادر عزیز، مؤمن، با تدبیر و عارف الهی و مجاهد خستگی‌ناپذیر سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی به دیدار هم‌رزمان و دوستان شهیدش در جوار رحمت الهی شتافت. او از جوانی ردای پاسداری از انقلاب اسلامی بر تن کرد و خالصانه در جبهه‌های حق علیه باطل درخشید، فرماندهی در رده‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله فرماندهی بسیج مستضعفین و جانشینی فرماندهی کل سپاه را عهده‌دار شد و آخر بار در قائم مقامی سپاه قدس در کشورهای محور مقاومت امنیت‌آفرینی کرد.

دلاوری‌های ماندگار به نظام و امت اسلامی در داخل و خارج مرزها

کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر هم در پیامی ضمن تسلیت به رهبر فرزانه انقلاب از خداوند برای آن مرحوم، علو درجات را خواستار شد و تصریح کرد: زبان و قلم از بیان تاثر و سوگ فقدان این شهید عالی مقام و سرباز دلاور اسلام که در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن منشاء خدمات و دلاوری‌های ماندگار به نظام و امت اسلامی در داخل و خارج مرزها بود، قاصر است.

سرباز دلاور ولایت و از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس

نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در پیامی به مناسبت شهادت سردار حجازی، مجاهد بزرگ و سرباز دلاور ولایت را تبریک و تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: مرد میدان‌های جهاد و خدمت، پاسدار فداکار، جانباز سرافراز و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سردار سرلشگر پاسدار حاج سید محمد حجازی «رحمت الله علیه» «جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، پس از عمری مجاهدت خالصانه و فداکاری در راه اسلام و انقلاب اسلامی، در ماه ضیافت الهی، به زیارت پروردگار متعال بار یافت و به قافله نورانی یاران شهیدش پیوست.

وی یادآور شد: آن مجاهد بزرگ و سرباز دلاور ولایت، از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس و همرزم شهید حاج احمد کاظمی و سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بسیاری از سرداران شهید سپاه اسلام بود، پس از عمری مجاهدت و جانبازی در تمامی عرصه‌ها، از دفاع مقدس پرشکوه‌مان تا بسیج جان ‌برکف مستضعفین و از لبنان همیشه قهرمان تا نیروی همیشه ‌پیروز قدس و سایر هنگامه‌های رزم، خوش درخشید.

سردار حجازی؛ اسطوره جهاد و دفاع از انقلاب و ولایت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله ارزانی هم در پیامی به مناسبت شهادت سردار جانباز سید محمد حجازی، اسطوره جهاد و دفاع از انقلاب و ولایت اظهار کرد: این سردار قهرمان که سال‌های با برکت عمر خود را در جبهه حق و سنگرهای دفاع مقدس سپری کرد و بعد از جانبازی نیز سال‌ها رنج ناشی از عوارض شیمیایی را با اخلاص و فروتنی تحمل کرد، در نهایت در این ماه ضیافت الهی به خیل یاران شهیدش پیوست تا یاد و خاطر جانبازی‌ها و رشادت او برای همیشه در اذهان مردم مؤمن و خداجوی ایران زنده و جاوید بماند.

وی اضافه کرد: بدون شک او که به مانند دیگر جانبازان و فرماندهان دلاور ایران اسلامی، اسطوره‌ای ماندگار در میدان جهاد و شهادت و همچنین دفاع از انقلاب و ولایت بودند، پس از پایان دفاع مقدس نیز به عنوان سربازی ولایتمدار منشاء خدمات فروانی به این آب و خاک بودند که از آن جمله می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و همچنین دوست، یار و همراه سردار دل‌ها، شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در عرصه دفاع از حرم و جبهه‌ مقاومت، اشاره کرد.

 مجاهدت‌های سردار حجازی هیچ‌گاه از اذهان همرزمانشان پاک نخواهد شد

سردار سرتیپ پاسدار محمّد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه هم عروج ملکوتی سردارجانباز شهید سرلشگر پاسدار سیّد محمّد حجازی را تبریک و تسلیت گفت.

در پیام سردار سرتیپ پاسدار محمّد پاکپور آمده است: عروج ملکوتی فرمانده شجاع، مؤمن و ولایتمدار و یادگار دوران پر افتخار دفاع مقدّس و محور مقاومت، جانباز شهید سرلشگر پاسدار برادر سیّد محمّد حجازی، جانشین محترم فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پس از سال‌ها مجاهدت مخلصانه و تلاش مستمر و خستگی ناپذیر در میدان‌های مختلف پاسداری از ارزش‌های انقلاب و نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از کیان اسلام و مسلمین در برابر عناد و دشمنی‌های بدخواهان و دشمنان قسم خورده ملّت شریف و انقلابی ایران اسلامی، سربلند و سرافراز به آرزوی دیرینه خود رسید و به یاران و همرزمان و برادران شهیدش پیوست، موجب تألّم و تأثّر اینجانب و تمامی همرزمان و همسنگران آن برادر وارسته، ولایی و مخلص گردید.

وی یادآورشد: مجاهدت‌ها و اقدامات وسیع و ارزشمند سردار حجازی در مدت بیش از چهل سال پاسداری از انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مختلف مبارزه با تروریسم تکفیری و هشت سال دفاع مقدّس و مسئولیت‌های گوناگون در ستاد کل نیروهای مسلح و سطوح عالی فرماندهی و مدیریت در سپاه، بسیج و محور مقاومت که ذخیره‌ای گرانسنگ و توشه‌ای قرین اجر معنوی و کسب رضایت پروردگار متعال است، هیچ‌گاه از اذهان فرماندهان و همرزمان ایشان و مردم شریف و قدر شناس فراموش نخواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: اینجانب ضمن تبریک و تسلیت عروج ملکوتی آن فرمانده عزیز و برادر خدوم و ارزشمند به محضر مبارک حضرت ولیعصر(عجل اللّه تعالی فرجه الشریف)، فرمانده معظّم کلّ قوا (مدظله العالی)، خانواده معظّم سردارجانباز شهید سیّد محمّد حجازی و تمامی فرماندهان و همرزمان ایشان، از درگاه خداوند متعال علوّ درجات و رحمت واسعه الهی برای آن شهید سعید و سلامتی و صبر و اجر جزیل برای خاندان معزّز حجازی مسئلت می نمایم.

عروج شهادت گونه سردار حجازی داغ سردار سلیمانی را زنده کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان رییس سازمان بازرسی هم در پیامی عروج شهادت گونه سردار حجازی را تسلیت گفت.

در پیام رییس سازمان بازرسی کل کشور آمده است: خضوع مثال زدنی، تدیّن، ولایتمداری، تخصص در عرصه‌های گوناگون نظامی و دفاعی به ویژه تربیت نیرو و حضور مؤثر در بخش‌های گوناگون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های جنگ‌تحمیلی تاکنون به‌ویژه فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و جانشینی فرماندهی سپاه عزیز قدس، از این مرد خدایی چهره‌ای به یادماندنی و نستوه به یادگار گذاشت.

وی یادآورشد: عروج شهادت‌گونه این سردار رشید اسلام، داغ سردار دل‌ها و امیر مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی رحمه الله علیه را زنده کرد و از خداوند سبحان طلب می‌کنیم تا به برکت این ماه شریف، بر علو درجات ایشان و سایر شهدای نهضت خمینی کبیر قدس‌الله نفسه‌الزکیه بیفزاید. اینجانب، این ضایعه را به وجود مقدس امام زمان ارواحنا فداه، فرماندهی معظم کل قوا، پاسداران رشید انقلاب اسلامی و خانواده معزز وی تسلیت عرض نموده، رضوان و غفران الهی را برای ایشان مسئلت دارم.

نام سردار حجازی لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌انداخت

آیت الله محمد حسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری هم در پیامی، درگذشت سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حجازی، جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملا وفا کردند، پس برخی پیمان خویش گزاردند و برخی به انتظار مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند.نقش محوری سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج و دفاع از امنیت داخلی و همچنین دفاع از مرزهای کشورمان، مقابله با داعش و گروه‌های تروریستی و تقویت دفاع موشکی بی‌بدیل بود که با فرماندهی یکی از محورهای مقاومت در منطقه و فلسطین تاثیرگذاری بسیاری داشت.

رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین اضافه کرد: سردار حجازی یکی از چند چهره‌ای بود که در کنار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، رژیم صهیونیستی از نامشان هراس داشت زیرا با تقویت جبهه مقاومت و فرماندهی آنان در منطقه بارها لرزه بر اندام این رژیم منحوس و جنایتکار انداخت.

 آیت الله اختری اضافه کرد: اینجانب مصیبت وارده را به محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای ( مدظله العالی)، خانواده محترم آن مرحوم و بستگان تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان و خدای سبحان برای ایشان همجواری با شهیدان و عفو و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر و عزت الهی مسئلت می‌نمایم.  

علمی که آن سردار مجاهد در جبهه مقاومت بر دوش گرفت بر زمین نخواهد ماند.

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پیامی شهادت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه را تبریک و تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی افزود:عروج شهادت گونه سردار سیدمحمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه را به محضر فرمانده معظم کل قوا و همرزمانش در جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم.
وی یادآورشد: علمی که آن سردار مجاهد، ایثارگر و مخلص در جبهه مقاومت بر دوش گرفت با فقدان وی در این مسیر سرخ هرگز بر زمین نخواهد ماند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پیام خود یادآورشد: از درگاه خداوند متعال برای آن سردار والامقام رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت سید الشهدا (ع) و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.»


ولایتی: نقش سردار حجازی در دفاع از انقلاب و نظام بی‌بدیل بود
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز در پیام تسلیت خود نوشت: یقینا برادر عزیزمان سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه از جمله مجاهدانی بود که عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از انقلاب، نظام، ایران اسلامی، حریم حرم و مبارزه خالصانه در راه خدا سپری کرد و فقدان ایشان موجب تاسف و تاثر فراوان است.
وی با اشاره به مسئولیت های شهید حجازی از جمله فرماندهی نیروی مقاومت بسیج، ریاست ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه، معاونت پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح و جانشین  نیروی قدس سپاه گفت: سردار حجازی نقش بی بدیل و ماندگاری را در عرصه های مختلف ایفا کرد و خدمات ارزنده ای را به یادگار گذارد.


حجت‌الاسلام سعیدی: سردار حجازی ایثارگری خستگی‌ناپذیر بود
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا نیز نوشت: سردار سرتیپ پاسدار جانباز شهید محمد حسین زاده حجازی، سربازی جان برکف و سرداری مخلص بودند که در طول عمر با برکت خود، همیشه بدون ذره‌ای خستگی و با روحیه شهادت طلبی و ایثار آماده خدمتگزاری در راه حق و مبارزه با ظلم و جور و در جبهه های مختلف چه در زمان هشت سال دفاع مقدس و چه در زمان مبارزه با گروه‌های تکفیری و چه در زمان خدمت در بسیج مستضعفین بودند.

نظر شما