شناسهٔ خبر: 46749522 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی: در مسأله «انتخاب» و «گزینش گری فرهنگی» در جامعه با مشکل مواجه هستیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ما در تلاش هستیم در زمینه مشکلاتی که در رابطه با «انتخاب» و «گزینش گری فرهنگی» وجود دارد، فعالیت داشته باشیم و بینش اسلامی را در مورد آنها در جامعه رشد دهیم.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام والمسلمین حاجیانی در نشست خبری «تشریح برنامه ها و اهداف کمیته رمضان»، با اشاره به دغدغه های مشترک و جمعی کنشگران فضای مجازی در زمینه های فرهنگی و مذهبی اظهار داشت: تیم های مختلفی در فضای مجازی در حال فعالیت بوده و طلاب نیز از این فضا مستثنی نیستند و فعالیت های فرهنگی و مذهبی خود را در یک زیست مجازی در قالب پلتفرم های مختلف دنبال می کنند.

او با بیان اینکه «به انتخاب تو»، مرجع فعالیت های سایبری دوستان خواهد بود، گفت: امروز متأسفانه در مسأله «انتخاب» و «گزینش گری فرهنگی» در جامعه با مشکل مواجه هستیم که خود را در عرصه های مختلف نشان می دهد و تلاش داریم تا جای ممکن، بینش اسلامی را در مقوله انتخاب و در سبک زندگی خود جای دهیم.

مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: ما در فضای مجازی با نوعی «منطق حاکم» مواجه هستیم که بر اساس آنها باید طرح ریزی ها صورت بگیرد؛ یکی از این منطق ها «هوشمند شدن سازمان ها» است و این بدین معنا است که یک سازمان با شیوه سنتی، کارآمدی برای حکمرانی، مدیریت، سازماندهی و حتی کمک به فضای مجازی ندارد، از این رو ضروری است تا در این زمینه گام مهمی را در هوشمند سازی سازمان برداریم که این گام برداشته شده است و ما در طرح ریزی «شهر فرهنگی – مذهبی مجازی» که الان در دست اقدام داریم کار را جلو برده ایم و نقش های متعددی را در این زمینه تعریف کرده ایم.

او خاطرنشان کرد: ما جدای از تولیدگران محتوای فضای مجازی، باید نقش هایی که طلاب و مبلغان در حوزه های متعدد فضای مجازی بر عهده دارند را نیز مشاهده کرده، به رسمیت بشناسیم و از آنها حمایت کنیم؛ این فعالیت را دنبال می کنیم تا نقش های مختلف در تکمیل همدیگر اقدام کرده و حوزه جریان سازی را در فضای مجازی تقویت کنند.

حاجیانی همچنین به تشریح جزئیات مسأله «شهر مجازی» پرداخت و تأکید کرد: ما درصدد آن هستیم که فضای مجازی را همچون یک شهر در نظر بگیریم تا کلیه قوانین و قواعد شهروندی بر آن بار شود و مسائل جدیدش مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نظر شما