شناسهٔ خبر: 46749072 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش چهره های سیاسی و نظامی به درگذشت سردار حجازی

اسحاق جهانگیری، سرلشکر موسوی، علی لاریجانی، صادق آملی لاریجانی، سرلشکر رحیم صفوی در پیامی درگذشت سردار حجازی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در پیامی با ابراز تاثر و تالم از عروج شهادت گونه سردار سید محمد حجازی اظهار کرد: این جانباز فداکار نظام با ویژگی‌های اخلاقی منحصر بفرد، در دوران مسئولیت خود خدمات ارزشمندی در عرصه علمی و تحقیقات صنعتی، جایگاه فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و جانشینی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد.

معاون اول رییس جمهوری در پیامی این مصیبت را به فرماندهی کل قوا، همکاران و دوستان و به ویژه خانواده ایشان صمیمانه تسلیت گفت و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان عزادار صبر و اجر مسالت کرد.

پیام فرمانده کل ارتش در پی شهادت سردار حجازی

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، با صدور پیامی، شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید محمدحسین زاده حجازی را تبریک و تسلیت گفت.

بنابر گزارش ایسنا، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ أُولئِکَ هُمُ الصِّدِّیقُونَ وَ الشُّهَداءُ عِنْدَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَ نُورُهُمْ
شهادت جانباز سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین زاده حجازی جانشین سپاه قدس که عمر خویش را در مسیر جهاد و مبارزه طی کرد موجب تالم و تاثر خاطر شد.

این رزمنده شجاع و انقلابی که کارنامه خدمتی اش با تلاش و فداکاری در عرصه های مختلف به ویژه دوران پرشکوه دفاع مقدس مزین گشته، با شرافت و عزت به دیدار معبود شتافت.

سالها مجاهدت آن سردار رشید اسلام در جبهه های مختلف مبارزه و جهاد به ویژه دفاع از حریم آل الله، چهره ای ماندگار و اسطوره ای فراموش ناشدنی از وی به جا گذاشت.

اینجانب شهادت آن سردار ولایی، شجاع و ایثارگر را به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، همرزمان، ملت غیور ایران و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض میکنم و از خداوند منان برای آن شهید علو درجات  و برای بازماندگان به ویژه همسر و فرزندان گرامی شان سلامتی و صبر  از درگاه احدیت خواستارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

 سردار حجازی در یادها زنده و جاری خواهد ماند

علی لاریجانی، روز دوشنبه در پی عروج سردار «سیدمحمدحجازی» در پیامی درگذشت سردار پر افتخار و جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

بنابر گزارش ایرنا، در متن این پیام آمده است: خبر عروج ملکوتی مجاهد مومن و خستگی ناپذیر، سردار پرافتخار سید محمد حجازی، جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم فراوان اینجانب و همه دوستداران انقلاب و نظام اسلامی شد.

مشاور مقام معظم رهبری در این پیام افزود: این یادگار دوران دفاع مقدس، در طول دوران جنگ تحمیلی، با قبول مسئولیت‌های مخاطره آمیز، نهایت اخلاص و ایثار را  در عرصه جهاد فی سبیل الله تبلور بخشید و پس از آن نیز در عرصه‌های گوناگون خدمت به نظام اسلامی اهتمامی مجدانه داشت.

لاریجانی ادامه داد: تلاش ارزنده و نقش آفرینی کم نظیر آن سردار رشید اسلام در تقویت جبهه مقاومت، در یادها زنده و جاری و برای همه رزمندگان فداکار و عاشقان جهاد و شهادت، الگویی درس آموز و به یادماندنی است‌.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب فقدان تلخ این سردار شجاع و عزت آفرین را به محضر رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا، خانواده معزز آن مرحوم، فرماندهان، مسئولان و همرزمان ایشان در بسیج، سپاه، نیروی قدس، رزمندگان جبهه مقاومت و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم تعالی درجات‌ و حشر  با اولیای الهی و  یاران شهیدش و برای بازماندگان‌ صبر و شکیبایی مسالت‌ دارم.

 سردارحجازی مجاهدی خستگی ناپذیر بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی عروج سردار سرتیپ پاسدار سید محمدحجازی پیام تسلیتی صادر کرد.

بنابر گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است: 

 بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
عروج سردار سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ پاسدار سید محمدحجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، موجب تاثر و تاسف عمیق اینجانب گردید.

سردارحجازی مجاهدی خستگی ناپذیر و ازجمله فرماندهان شاخص هشت سال دفاع مقدس و میدان های مبارزه  و جهاد علیه ظلم و طغیان و کفر بود که عمر بابرکت خویش را وقف جهاد فی سبیل الله نمود و آثار و برکات فراوانی از خود برجای گذاشت.

اینجانب فقدان این سردار رشید و فداکار در راه اسلام و ولایت را به محضر رهبرمعظم  انقلاب و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، مردم شریف، همرزمانش درسپاه و نیروی قدس و بویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت گفته و دراین ماه  پرفضیلت ،ضمن آرزوی علو درجات وهم نشینی با اولیای الهی وهمرزمان شهیدش، برای بازماندگان عزادار نیز صبرجمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

واکنش چهره های سیاسی و نظامی به درگذشت سردار حجازی

کارنامه شهید حجازی منشوری راهگشا برای حضور رزمندگان اسلام در میدان های جهاد است

سردار سرلشکر پاسدار صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا طی پیامی عروج شهید والامقام " سید محمد حسین زاده حجازی " جانشین فرمانده سپاه قدس را تبریک و تسلیت گفت.

بنابر گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

 عروج شهید والامقام سردار جانباز " سید محمد حسین زاده حجازی " جانشین سلحشور سپاه قدس ، از ستارگان درخشان جبهه مقاومت اسلامی و بنیانگذاران آموزش سپاه استان شهید پرور اصفهان را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج) ، نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)  و آحاد ملت رشید و قدرشناس ایران و خانواده معظم آن شهید ارجمند تبریک و تسلیت عرض می کنم.

کارنامه تابناک و الهام‌بخش آن جانباز شریف و با فضیلت که تجلی اندیشه و تفکر انقلابی و تبلور اخلاق ، اخلاص ، تدبیر ، شجاعت ، اخلاق و عقلانیت او در ۴۳ سال مجاهدت و پیشتازی در عرصه های پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی و پاسخ به نیازهای کشور و نقش پذیری در صیانت از امنیت و آرامش مردم در هشت سال دفاع مقدس و سپس جغرافیایی مقاومت اسلامی منطقه است ؛ منشوری راهگشا برای حضور مجاهدان و رزمندگان اسلام در میدان های جهاد و مبارزه با نظام سلطه و استکبار محسوب می شود.

ابعاد  شخصیتی سید شهید به ویژه روحیه مردم داری و مردم یاری که او را در زمان و مکان متمایز ساخته است  ، برای همیشه فراروی شیفتگان خدمت صادقانه و بی منت در میهن اسلامی و نیروهای مسلح سرافراز کشور قرار دارد و آنها را به سوی خود فرا می‌خواند.

یاد ، نام و آرمان‌های بلند آن شهید عالی مقام و همرزم و رفیق دوران دفاع مقدس را گرامی می‌دارم و از خدایش طلب می کنم روح مطهر او را در آغوش همرزمان شهیدش به ویژه سردار آسمانی " سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی " سیدالشهدای مقاومت اسلامی قرار دهد .

سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و رئیس پژوهشگاه دفاع مقدس

27215

نظر شما