شناسهٔ خبر: 46745549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزارت دفاع یمن: شهر استراتژیک مأرب بیش از هر زمان دیگر نزدیک به آزادی است

وزارت دفاع یمن اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی برای ورود به شهر استراتژیک مأرب به محاصره کردن آن از سمت ورودی‌های غربی و جنوبی اقدام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن در صنعاء گزارش داد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی بر رشته کوهای «البلق القبلی» مشرف بر سد مأرب از ضلع شمالی و مشرف بر منطقه «الطلعة الحمراء» از ضلع جنوبی صرواح در غرب مأرب مسلط شدند.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: ارتش و کمیته های مردمی بر منطقه «حمة الحجیلی» تسلط یافتند و جنگ را به منطقه «التومة العلیا» و «التومة السفلی» در پنج کیلومتری مقر فرماندهی منطقه سوم نظامی ارتش دولت مستعفی یمن «عبدربه منصور هادی» منتقل کردند.

 

براساس بیانیه این وزارتخانه، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به منظور محاصره شهر استراتژیک مأرب از ورودی های غربی و جنوبی اقدام کردند تا زمینه ورود به این شهر باشد. مأرب بیش از هر زمان دیگر نزدیک به آزادی است.

 

خبرنگار المیادین در یمن گزارش داد: نبردهای شدید همچنان بین نیروهای دولت صنعاء و نیروهای عبدربه منصور هادی که با هواپیماهای ائتلاف سعودی پشتیبانی می شود، ادامه دارد.

 

استان مأرب با مساحت 17405 کیلومتر مربع در 170 کیلومتری صنعا قرار دارد. مأرب از شرق با استان های شبوة و حضرموت و از جنوب با استان های البیضاء و شبوة و از جنوب غربی با بنی ضبیان در شمال شرقی استان صنعاء همجوار است.

 

مأرب از نظر موقعیت جغرافیایی دارای اهمیت استراتژیک بالایی است. زیرا اولین و بزرگ ترین پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف سعودی و عبدربه منصور هادی به شمار می آید.

پایان پیام/44

نظر شما