شناسهٔ خبر: 46744932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت کردستان:

بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از کرونا موثر است

مدیر سازمان‌های مردم نهاد استان کردستان گفت: بهره‌مندی از پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت در زمینه آموزش و آگاه سازی شهروندان نسبت به خطر ویروس کرونا در پیش‌برد اهداف سلامت موثر و بسترساز مهار بیماری است.

صاحب‌خبر -

بهرام کندایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رسالت سازمان‌های مردم نهاد و اثرگذاری آنان در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه نسبت به گسترش ویروس کرونا، اظهار کرد: در پی شیوع بیماری کرونا که همه در تلاش برای مقابله با آن هستند شاهد اقدامات ارزشمندی در حوزه مشارکت‌های مردمی، خیرین و سمن‌ها هستیم.

وی در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از کرونا، افزود: بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های مردمی مرتبط با حوزه سلامت در اجرای اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا ویروس شاخصی مهم در راستای مهار این بیماری است.

مدیر سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت کردستان عنوان کرد: در پی شیوع موج‌ چهارم ویروس منحوس کرونا و رسالت خطیر متولیان امر و دستگاه‌های مرتبط درپیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹، جهت اطلاع رسانی و حساس سازی آحاد مردم و الزام آنان به رعایت پروتکل های بهداشتی مدیران و اعضای سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

 کندایی با اشاره به شروع فاز اول اطلاع رسانی توسط سازمان‌های مردم نهاد که از ۲۸ فروردین ماه سال جاری آغاز شده است، بیان کرد: طبق برنامه ریزی مشخص جهت این قشر در قالب اعزام تیم ها در دو شیفت صبح و عصر در سطح شهر و استفاده از تریبون مساجد در سطح محلات حساس سازی مردم به رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم و کسبه سطح شهر با استفاده از بلندگوهای سیار در قالب سخنرانی و پخش فایل صوتی با مضمون نهادینه‌سازی اهمیت و حساسیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری این بیماری تاکنون توسط سازمان‌های مردم‌نهاد حامی سلامت انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما