شناسهٔ خبر: 46740083 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

رونمایی از خودروی پرنده برقی دوستدار محیط زیست+ عکس و فیلم

رکنا : خودروی پرنده برقی توسط روسیه برای ماموریت های اورژانسی ساخته شده است.

صاحب‌خبر -

کشور روسیه با کمک آکادمی علوم این کشور دست به ساخت خودروی پرنده‌ای زده که می‌تواند در ماموریت‌های اورژانسی به کار بیاید.

به گزارش رکنا ، سرویس مطبوعاتی بنیاد مطالعات پیشرفته روسیه از آغاز ساخت یک خودروی برقی پرنده در این کشور خبر داد. این خودرو یک ماشین کاملاً پرنده به نام Cyclocar است که برای اولین پرواز خود در سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود.

تحمل وزنی برابر با یک محموله ۶۰۰ کیلوگرمی

بر اساس اطلاعات منتشر شده، سیکلوکار یک ماشین پرنده یا سیکلت است، خودرویی که توسط پروانه‌های چرخشی در هوا نگه داشته شده و حرکت می‌کند. این وسیله می‌تواند تا شش نفر یا یک محموله ۶۰۰ کیلوگرمی (۱، ۳۳۲ پوند) را حمل کند که باعث می‌شود برای اهداف مختلف مناسب باشد.

تحمل وزنی برابر با یک محموله ۶۰۰ کیلوگرمی برای خودروی برقی روسیه

در ویدئویی که از این خودرو منتشر شده آن را به عنوان یک هواپیمای نظامی نشان داده‌اند که برای انتقال پرسنل به مکان‌هایی استفاده می‌شود که دسترسی به آن مناطق در حالت عادی سخت یا حتی غیرممکن است. سیکلوکار که اولین پرواز خود را در سال آینده انجام می‌دهد، تحت پروژه Cyclone توسط آکادمی علوم روسیه ساخته شده و همراه با یک پیشرانه محرک کاملاً الکتریکی ارائه می‌شود. با این حال، یک نسخه هیبریدی نیز در نظر گرفته شده است.

خودروی برقی در روسیه

ابعاد نمونه اولیه ۶.۲ در ۶ متر (۲۰.۳ در ۱۹.۶ فوت) است که با سرعت حداکثر ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (۱۵۵.۳ مایل در ساعت) حرکت می‌کند و برد ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰.۶ مایل) دارد. با توجه به پروانه‌های چرخشی، جمع و جور خواهد بود، کنترل سریع بردار رانش و سطح سر و صدای کم را ارائه می‌دهد. همچنین این خودروی پرنده با پیشرانه تمام الکتریکی ، بدون آلاینده خواهد بود.

سیکلوکار قادر خواهد بود روی سطوح با شیب ۳۰ درجه فرود آمده و به سطوح عمودی متصل شود. دسترسی به داخل از طریق درب عقب یا کناره‌ها انجام می‌شود، در حالی که رمپ عقب امکان حرکت دنده یا تجهیزات ویژه را به داخل و خارج می‌دهد. کار با این اتومبیل پرنده کاری دشوارتر از رانندگی با اتومبیل‌های مدرن نیست، چه توسط یک خلبان در هواپیما و یا کنترل از راه دور زمینی شبیه هواپیما‌های بدون سرنشین هدایت شود. هنوز هیچ قیمتی برای این ماشین پرنده پیشنهاد نشده است.

در ادامه ویدئویی از این خودروی پرنده را مشاهده می‌کنید:آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما