شناسهٔ خبر: 46734632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یار اصفهانی سردار دل‌ها آسمانی شد/ سردار بدون مرز در آغوش حاج قاسم

‌سردار سیدمحمد حسین زاده حجازی، رزمنده اصفهانی دوران دفاع مقدس و جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سال‌ها همراه و همکار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، آسمانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، طی اعلام روابط عمومی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حسین زاده حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سال‌ها همراه و همکار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود بر اثر عارضه قلبی به لقاءالله پیوست.

سردار حجازی که تا آخرین ساعات زندگی حاج قاسم پیش از عزیمت از لبنان به عراق او را همراهی می‌کرد، در ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۸ با حکم سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شد.

وی که سابقه چهل سال پاسداری از وطن را در کارنامه درخشان خود داشت، سال ۱۳۳۵ در اصفهان چشم به جهان گشود و از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسداران پیوست.

سردار حجازی علاوه بر حضور و ایفای نقش اساسی در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل در زمان دفاع مقدس و حتی حضور در مناطق کردستان و آذربایجان غربی پیش از آغاز جنگ تحمیلی، به فعالیت علمی هم می‌پرداخت و با اخذ مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشکده عالی دفاع ملی به عضویت هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در آمد.

وی در دو سال اخیر پس از شهادت سردار سلیمانی به دلیل همراهی با حاج قاسم تا آخرین روزهای پیش از شهادتش بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و به بازگویی خاطرات و بررسی ابعاد شخصیتی ایشان برای مردم می‌پرداخت.

سردار حجازی همچنین در ۱۸ مهرماه سال ۱۳۹۰ توسط اتحادیه اروپا با ادعای عجیب «نقش در نقض گسترده و شدید حقوق شهروندان ایرانی» تحریم و از ورود به کشورهای این اتحادیه محروم شد.

به گزارش فارس، از آخرین مصاحبه‌های مرحوم سردار حجازی، گفت‌وگو در برنامه «بدون تعارف» در دفتر کار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که از آخرین ساعات زندگی سردار برای مردم روایت کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ج۱۰/ی

نظر شما