شناسهٔ خبر: 46729256 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ستاری:

امسال چند واکسن را به تولید انبوه می‌رسانیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌ در سه سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه تولید واکسن در ایران رخ داده است به طوریکه امسال چند واکسن را به تولید انبوه می‌رسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در حاشیه افتتاح پروژه خط ویال تزریقی واکسن «اسوید-۱۹» با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه منجر به راه‌اندازی خط واکسن شده است اظهار کرد: خوشبختانه در دوسه سال اخیر در حوزه واکسن سازی و حوزه‌های دانش بنیان اتفاقات خیلی خوبی افتاده است.

وی افزود: با توجه به این‌که کمبودهای زیرساختی قابل توجهی در حوزه تولید واکسن در کشور داریم اما شرکت دانش بنیان پایا فن یافته و شرکت داروسازی اسوه توانسته‌اند با همکاری با یکدیگر به مرحله تولید واکسن برسند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌ در سه سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه تولید واکسن در ایران رخ داده است به طوری‌که امسال چند واکسن را به تولید انبوه می‌رسانیم.

ستاری ادامه داد: این مجموعه سرمایه گذاری قابل توجهی و در موقع مناسبی است محصول این مجموعه نیاز تمام تولیدکنندگان واکسن به خصوص کووید - ۱۹ را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در حوزه دام، طیور و آبزیان افزایش قابل توجهی در شرکت‌های دانش بنیان خواهیم داشت که ما در تولید واکسن دام و طیور کمک خواهند کرد، گفت: همچنین تولیدکنندگان سایر واکسن‌ها هم به این محصول نیازمند هستند که می توانند محصول خود را با ویال ایرانی به بازار عرضه کنند.

ستاری درباره پیگیری شرکت داروسازی اسوه برای ساخت واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: این طرح با همکاری یکی از شتابدهنده‌ها در حال انجام است که البته مراحل تهیه این واکسن را وزارت بهداشت باید تأیید کند.

وی ادامه داد: فاز حیوانی این واکسن به پایان رسیده و در حال آماده شدن به مرحله انسانی این واکسن هستند.

انتهای پیام/۴۱۶۱/

نظر شما