شناسهٔ خبر: 46727327 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری «خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت»

معاون علمی و فناوری رییس‌‍ جمهوری با صدور احکامی اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پی بستری برای صادرات محصولات و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به کشورهای منطقه، ایجاد خانه‌های  نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در خارج از کشور را در دستور کار قرار داده است و تا کنون با ایجاد این مراکز در سوریه، چین، کنیا، ارمنستان و ترکیه، زمینه برای توسعه دیپلماسی فناوری و صادرات ایران‌ساخت فراهم شده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری نیز اعضای راهبردی شورای سیاستگذاری این خانه‌ها را منصوب کرد تا روند توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق به دیگر کشورها با توسعه تعامل‌ها تسهیل شود.

بر اساس این احکام، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مهدی قلعه‌نوی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری و راهبری، پرویز کرمی دبیر شورای سیاستگذاری و راهبری  خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب شدند.

ستاری همچنین محمدصادق خیاطیان، اسماعیل قادری‌فر و حسین اسفندیاری را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت منصوب کرد.

در متن احکام معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آمده است:

اکنون که به لطف خدا و با همت و تلاش فعالان زیست بوم فناوری و  نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کشور که با تولیدات ایرانساخت و کاربردی دارای بالاترین استانداردهای جهانی و  نیز خدمات بسیار متنوع نوآورانه و خلاقه را عرضه می کنند، گام بعدی زیست‌بوم در توانمندسازی و توسعه آن‌ها، تسهیل‌گری و فرهنگ‌سازی در امور  صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی است.

از این رو ، یکی از بهترین  پلتفرم های حمایتی و تسهیل‌گری، تاسیس خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری در ایران و دیگر کشورهاست که  نیازمند طراحی همه جانبه  و مدیریت دقیق و هم افزا  می باشند.»

خانه‌های خلاق به عنوان بستری برای ورود محصولات دانش‌بنیان و خلاق به بازارهای جهانی است و در این راستا، خانه نوآوری و فناوری ایران در دیگر کشورها که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی می‌شود این خانه‌ها میزبان خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ایرانی شده است تا زمینه صادرات محصولات فناورانه کشورمان به بازار داخلی دیگر کشورها را فراهم کند.

نمایشگاه مرکزی و دائمی خانه‌های  نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و در ۳ طبقه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به زودی گشایش می‌یابد.

نظر شما