شناسهٔ خبر: 46722667 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سردار فلاح‌زاده به سمت جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد آشتیانی: عزیزی خادم پختگی لازم برای ریاست فدراسیون را ندارد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: رئیس فدراسیون اصلا نباید وارد بازی و فضای سیاسی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص اینکه عزیزی‌خادم کارش در فدراسیون را با نشست‌های سیاسی آغاز کرد، اظهار داشت: برخی جلسات برای اینکه برنامه‌های مد نظر در آینده پیش برود، باید برگزار شود اما قبل از اینکه این کارها را انجام بدهند، باید تصمیماتی که در این مدت گرفتند را مورد تحلیل قرار بدهند که آیا درست بوده یا خیر. باید خروجی این نشست‌ها مشخص شود. اینکه بخواهند رایزنی کنند خوب است اما اینکه خروجی این نشست‌ها در چند خط خلاصه شود، درست نیست.

وی افزود: چندی پیش آقای صالحی امیری مدعی شد که ظریف نامه اعتراضی به اینفانتینو نوشت. واقعا از این اظهار نظر تعجب کردم چون این بازی در زمین سیاست است. ظاهرا ما بلد نیستیم چگونه از راه دیپلماسی در ورزش استفاده کنیم. قطعا آقای اینفانتینو نامه ظریف را پیگیری نخواهد کرد چون با همین اظهار نظرهایی که صورت می‌گیرد، خودمان خوراک را به مجامع بین المللی می دهیم که در ورزش ما دخالت می‌شود.

آشتیانی تاکید کرد: بحث خود ما این است که فیفا و AFC در حال کار سیاسی هستند ولی وقتی آقای صالحی امیری چنین صحبتی می‌کند، جای تاسف دارد. امیدوارم نشست‌هایی که رئیس فدراسیون انجام می‌دهد، مدبرانه باشد تا به درستی از آن برای فوتبال استفاده کرد. عزیزی خادم در برگزاری این جلسات خیلی با عجله شروع کرد و به نظر من، نقش وزیر خارجه ورزش را اجرا می‌کند. اگر دو خط می‌نوشتند که خروجی این جلسات به کجا رسیده، قطعا همه چیز بهتر می‌شد.

وی در خصوص حضور رئیس فدراسیون در مجلس و اینکه چرا این اقدام صورت گرفت، گفت: این را باید از رئیس فدراسیون بپرسید. یکی از شاخصه‌های مدیریت در کشور ما پاسخگویی و شفاف سازی است. اینکه تصور کنند حرف بزنند و حاشیه درست می‌شود، غلط است چون می‌توانند درست حرف بزنند تا حاشیه ایجاد نشود. عزیزی خادم کمی هول شده و تصور می‌کند اگر لابی انجام بدهد، در قوام مدیریتش تاثیر دارد.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی در خصوص  اینکه گفته می‌شود رئیس فدراسیون می‌خواهد با برگزاری این نشست‌ها دیده شود، گفت: برخی انتقادها شاید درست باشد ولی ادبیات برخی انتقادها هم باید به گونه ای باشد که منطق در آن صورت بگیرد. تحلیل من این است که عزیزی خادم کمی عجله کرده است. دولت در حال تغییر است و او باید آنقدر هوش سیاسی داشته باشد که در دولت بعدی هم حرف داشته باشد. رئیس فدراسیون اصلا نباید وارد بازی و فضای سیاسی باشد. من تعارفی با کسی ندارم و حرفم را می‌زنم. وقتی جملات را کنار هم می‌گذارم، باید بگویم عزیزی خادم پختگی لازم برای ریاست فدراسیون را ندارد.

آشتیانی در پاسخ به اینکه وزیر امور خارجه چه نقشی در رایزنی‌ها برای فوتبال خواهد داشت، گفت: هیچ نقشی ندارد. فقط او می‌تواند وکلای زبردست را به فدراسیون برای پرونده‌های حقوقی معرفی کند یا مثلا سفارتخانه‌ها را برای برگزاری اردوها هماهنگ کند؛ در غیر اینصورت جز اینکه خودمان را در مجامع بین المللی به دخالت سیاست در ورزش متهم کنیم، کار دیگری انجام نداده ایم.

نظر شما