شناسهٔ خبر: 46720913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

توصیه مدیرعامل اسبق استقلال به عزیزی خادم/ وارد بازی سیاسی نشو!

قائم‌مقام پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره به اتفاقات اخیر گفت که عزیزی‌ خادم، پختگی لازم برای مدیریت فدراسیون فوتبال را ندارد.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی - امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با برنامه ”آفساید“ رادیو جوان، در خصوص دیدارهای عزیزی خادم با افراد سیاسی اظهار داشت: برای یکسری از رایزنی‌ها نیاز است که رئیس فدراسیون با برخی از دستگاه‌ها نشست داشته باشد اما قبل از اینکه این کارها را صورت بگیرد، باید تصمیماتی که در این مدت گرفته شده مورد تحلیل قرار بگیرد که آیا آگاهانه و هوشمندانه و مورد تایید اهالی فوتبال بوده یا خیر؟ باید خلاصه‌ای از این نشست‌ها اعلام می‌شد که به چه منظور برگزار شده است. اینکه رایزنی کنیم خوب است ولی وقتی این نشست‌ها اثرگذار خواهد بود که خروجی‌اش مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که نتیجه دیدار با ظریف چه بوده است، عنوان کرد: از رئیس کمیته ملی المپیک تعجب می‌کنم که در رسانه ملی مدعی شد ظریف به رئیس فیفا نامه نوشته است. ما بلد نیستیم از دیپلماسی سیاسی در دیپلماسی ورزشی استفاده کنیم. خودمان به افکار عمومی نشان می‌دهیم که سیاست در ورزش ما دخالت دارد. قطعا اینفانتینو به نامه ظریف ترتیب اثری نخواهد داد.

قائم‌مقام پیشین سازمان تربیت بدنی افزود: یکی از بحث‌هایمان این است که فیفا و AFC تصمیم سیاسی می‌گیرند، از این طرف خودمان تیتری می‌زنیم که جای بحث دارد. امیدوارم نشست‌های‌مان را مدبرانه‌ و منطقی‌تر برگزار کنیم تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها در حمایت از فوتبال استفاده کنیم.

واعظ آشتیانی ادامه داد: عزیزی‌ خادم خیلی با عجله شروع کرد و نقش وزیر خارجه در ورزش را انجام می‌دهد. تصمیمات گذشته باید مدبرانه گرفته می‌شد و ما الان می‌گفتیم این نشست‌ها در ادامه آن تصمیمات بوده است. باید خروجی این نشست‌ها را هم بگوییم.

وی در پاسخ به این سوال که در این زمینه مجلس چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ خاطرنشان کرد: باید از خود رئیس فدراسیون فوتبال سوال شود. یکی از شاخصه‌های یک مدیر در تمام عرصه‌ها پاسخگویی و شفاف‌سازی است. مسئولان ذیربط باید پاسخگو باشند. وقتی حرف و تصمیمات نادرست است، طبیعی است که حاشیه به وجود می‌آید. این سوال است که در این مدت عزیزی خادم چه اقداماتی داشته که الان رایزنی می‌کند. او یک مقدار «هُل» شده که فکر می‌کند اگر لابی کند در قوام مدیریتش تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید:

قائم‌مقام پیشین سازمان تربیت بدنی در واکنش به این موضوع که چرا می‌گویند عزیزی‌ خادم این نشست‌ها را برای دیده ‌شدن برگزار می‌کند،  تصریح کرد: بعضی از انتقادها می‌تواند درست باشد، برخی هم ادبیاتش به گونه‌ای است که درست  نیست. من تحلیلم را گفتم. عزیزی خادم یک مقدار زود وارد این مسائل شده است. دولت در حال تغییر است و او باید هوشمند باشد که در دولت آینده هم حرف برای گفتن داشته باشد. او نباید وارد بازی و فضای سیاسی شود. با کسی تعارف ندارم و حرفم را می‌زنم. در یک کلام عزیزی خادم پختگی لازم برای مدیریت  فدراسیون فوتبال را ندارد.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارجه چه نقشی می‌تواند برای کمک به فدراسیون فوتبال داشته باشد؟ گفت: ظریف هیچ نقشی نمی‌تواند داشته باشد‏، فقط و فقط باید رایزنی از این منظر باشد تا از ظرفیت‌های وزارت خارجه و سفارتخانه‌ها برای کمک در برگزاری اردوهای تیم ملی استفاده کنیم‏، ولی اینکه بخواهند در مسائل دیگر ورود کنند خودمان را به این ورطه می‌بریم که سیاسی‌ها در ورزش ما دخالت می‌کنند.

نظر شما