شناسهٔ خبر: 46720685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مهدی سلاطین:

پلمپ ۷۰ باشگاه ورزشی از ۲۱ فروردین ماه تا امروز

موج نیوز

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد عنوان کرد: مشهد دارای ۱۵۰۰ باشگاه و مکان ورزشی است، ما روزانه بیش از ۴۰ بارزسی داشته ایم که منجر به ۲۲۰ مورد تذکر و اخطار کتبی و شفاهی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی سلاطین رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد با توجه به اعلام محدودیتهای اخیر توسط ستاد ملی کرونا بیان کرد: از ۲۱ فروردین ماه تاکنون ۶۰۰ مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی در سطح مشهد انجام و منجر به پلمب بیش از ۶۰ باشگاه ورزشی شده‌ است.

مهدی سلاطین در ادامه گفت: در این مرحله از شیوع کرونا مشکلات باشگاه‌داران و مشکلات ما در حوزه نظارت نیز بیشتر شده است. پارسال که با وضعیت قرمز شهر مشهد روبرو بودیم که باشگاه‌داران نسبت به محدودیت‌های کرونایی از دستورالعمل ها تمکین کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد بیان کرد: شرایط جامعه به سمتی رفته که گرچه اکثر اصناف تعطیل هستند، اما نسبت به محدودیت‌های دوره‌های قبل همکاری و همراهی مدیران و مالکان باشگاه‌ها کاهش یافته است. البته باشگاه‌داران در کل همکاری خوبی دارند، اما مشکلات کنونی فشار زیادی بر آنان تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: از شنبه هفته گذشته اکیپ‌های بازرسی اداره ورزش‌ و جوانان مشهد هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب گشت می‌دهند که حاصل این گشت های روزانه بارزسی بیش از  ۴۰ واحد بوده است، که تذکر و اخطار کتبی و شفاهی به مدیران و مالکان باشگاه‌ها را در پی دارد.

سلاطین بیان کرد: از ۲۱ فروردین تاکنون ۶۰۰ مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی سطح مشهد داشته‌ایم که منجر به ۲۲۰ مورد تذکر و اخطار کتبی و شفاهی شده است و ۶۰ تا ۷۰ باشگاه ورزشی نیز پلمب شده‌اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد تصریح کرد: مشهد  بیش از ۱۵۰۰ باشگاه و مکان ورزشی دارد که ۸۰ درصد آنان دارای مجوز هستند. ۱۰ تا ۱۵ درصد در حال اقدام و در مرحله اخذ مجوز بوده و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ باشگاه و اماکن ورزشی در مشهد فاقد مجوز هستند که بیشتر تخلفات در باشگاه‌هایی صورت می‌گیرد که فاقد مجوز هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چنانچه نظارت و هدایت صحیح نباشد، یک مربی و یا باشگاه‌دار ورزشکارانش را به خانه و یا باغش که یک محیط غیرتخصصی ورزشی است، دعوت می‌کند و در این حالت ما نیز نمی‌توانیم بر یک ملک شخصی نظارت کنیم و اگر فعالیت‌های ورزشی به باشگاه‌های خانگی انتقال یابد مشکلات دیگری رقم می‌خورد.

سلاطین در خاتمه یادآور شد: روزانه ۱۵ تا ۲۰ باشگاه‌دار و مربی را به اداره ورزش‌ و جوانان مشهد دعوت می‌کنیم و توضیحاتی ارائه می‌دهیم تا دستورالعمل های بهداشتی و شرایط کنونی را رعایت کنند تا منجر به پلمپ و یا تعطیل باشگاه ورزشی نشود، زیرا در این صورت باشگاه ورزشی به یک باشگاه خانگی تبدیل می‌شود.

نظر شما