شناسهٔ خبر: 46718083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور سامانه‌های موشکی در رژه روز ارتش/ موشک ضد زره «الماس» نسل جدید موشک‌های ضد زره دهلاویه است

مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از سامانه‌های جدید موشکی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به  گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت پیام فرماندهی معظم کل قوا برگزار شد.

در این رژه جدیدترین تجهیزات نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه رژه رفتند.

سامانه موشکی «ذوالفقار» که کاملاً چابک و با قابلیت اتصال به سامانه‌های الکترواپتیک و راداری جهت مقابله با اهداف ارتفاع پست است و همچنین سامانه موشکی «مجید» با قابلیت مقابله با اهداف ارتفاع پست و موشک‌های کروز برای نخستین بار در این مراسم به نمایش درآمده و از جلوی جایگاه رژه رفتند.

همچنین سامانه راداری کاملاً بومی کاشف با قابلیت کشف انواع ریز پرنده‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین  و سامانه موشکی بومی باور ۳۷۳ نماد خودباوری ایرانی و فرزندان غیورو دانشمند ایران زمین، با قابلیت کشف، رهگیری و انهدام انواع اهداف در ارتفاع متوسط، بالا، و قابلیت انهدام موشک‌های کروز و بالستیک و اهداف دور ایستا نیز در این مراسم به نمایش درآمد.

سامانه موشکی برد بلند «تلاش» و سامانه موشکی چابک و کاملاً متحرک «۱۵ خرداد» و موشک‌های بومی صیاد ۳ و ۴ از دیگر تجهیزات ارائه شده در این مراسم است.

موشک ضد زره «الماس» نسل جدید موشک‌های ضد زره دهلاویه است که در رژه ۲۹ فروردین برای نخستین بار به نمایش درآمد.

نوع زمین‌پایه این موشک قابلیت انهدام اهداف زمینی انواع تانک و نفربر‌ها را در شعاع عملیاتی شش کیلومتری داراست.

در جریان رزمایش پهپادی ارتش در دی‌ماه سال گذشته، نوع هوا به زمین این موشک از پهپاد «ابابیل» پرتاب شد و با موفقیت اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما