شناسهٔ خبر: 46704500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایلام باید به ۹۰ درصد برسد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان ایلام باید به ۹۰ درصد افزایش یابد در حالی که استان هنوز با این مقدار فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونای استان ایلام اظهار داشت: طبق آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان ایلام به ۷۳ درصد رسیده است که باید این میزان از ۹۰ درصد فراتر رود.

وی افزود: میزان فوتی ها در استان افزایش یافته و نگران کننده است ، در طول هفته گذشته ۲۰ نفر فوت کردند و هم اکنون وضعیت در شهرستان های مختلف استان به ویژه سیروان، دره شهر، بدره، آبدانان و دهلران مساعد نیست.

استاندار ایلام ادامه داد: هرچند این مناطق از جمعیت و وسعت زیادی برخوردار نیستند،  اما میزان ابتلا و بستری های این شهرستان ها در قیاس با جمعیت شان زیاد و نگران کننده است.

نوذری تاکید کرد: باید مشاغل گروه های ۲ تا چهار در سراسر استان تعطیل باشند و فعالیت مشاغل گروه های یک نیز برای جلوگیری از تجمع مردمی مدیریت شود.

وی اضافه کرد: پیک چهارم کرونا با پیک های قبلی متفاوت است چرا که ویروس در این دوره از نوع قوی و جهش یافته با قدرت انتشار و درگیری هفت برابری نسبت به نوع قبلی است.

استاندار ایلام گفت: اجرای محدودیت های ترافیکی، صنفی و اداری و تعطیلی مرز مسافری مهران همچنان تداوم خواهد داشت و دستگاه قضا و نیروی انتطامی باید تلاش بیشتری برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و مشاغل مختلف داشته باشند.

در این نشست مصوب شد که موضوعاتی چون رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط فرودگاه شهدای ایلام و نیز اجازه تردد و همکاری با دستگاه های خدمات رسان به ویژه تانکرهای آب به عشایر در قرارگاه کرونا مورد بررسی قرارگیرد.

به گزارش  ایرنا جمعی از اعضای ستاد کرونا از مرکز درمانی سرپایی بیماران کرونا بازدید کردند.

این مرکز با همکاری معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه و دانشگاه علوم پزشکی تجهیز و راه انداری شده است.

نظر شما