شناسهٔ خبر: 46661502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی: هند سراسیمه در صف بستن قرارداد با ایران است/ چین به شدت نیازمند ارتباط با ایران است

سعادتی بیشه: اگر چین در گذشته یک میلیون بشکه نفت نیاز داشته اکنون نیاز آن به ۱۵ میلیون بشکه رسیده است و به شدت نیازمند ارتباط با کشور ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی سعادتی بیشه درباره استفاده از ارز مشترک در معاملات بین ایران و کشورهای همسو از نظر اقتصادی با اشاره به ناراحتی آمریکا و ایادی آن از ارتباطات ایران اظهار داشت: به دنبال سطح همکاری های جدیدی که در حال رقم خوردن است آمریکا، صهیونیست، سلطنت طلبان، منافقین و برخی افراد دست‌نشانده آنها در داخل عصبانی و ناراحت هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: فضای جدیدی در موضوع مناسبات اقتصادی در حال شکل‌گیری است و البته هر یک که تبدیل به قرارداد و پیمان اجرایی مالی می‌شود توسط  کمیسیون‌های مجلس به ویژه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی بر آن نظارت خواهد شد.

سعادتی با بیان اینکه تقابل بین روسیه و آمریکا و اروپا در قضیه اکراین در حال رسیدن به اوج خود است، تصریح کرد:  اگر چین در گذشته یک میلیون بشکه نفت نیاز داشته اکنون نیاز آن به ۱۵ میلیون بشکه رسیده است و به شدت نیازمند ارتباط با کشور ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هند هم سراسیمه برای بستن قرارداد پای کار آمده است.

سعادتی گفت: در بخش‌های سیاسی و نظامی قراردادهای خوبی منعقد شده امیدواریم در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی هم قراردادهای خوبی بسته ‌شود.

وی عنوان کرد: اعتقاد داریم این بستر و زمینه وجود دارد که مسیر خود را با موضوع اوراسیا در فضای جدیدی از حوزه اقتصادی به سمتی ببریم که از یک واحد پولی استفاده کرده و و دلار را کنار بگذاریم.

سعادتی تصریح کرد: در حوزه‌های اقتصادی و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی هم بحث می‌شود و جز سیاست‌های ما است که ارزش داد و ستد دلار را به پایین‌ترین سطح خود برسانیم.

وی افزود: امیدواریم یک جانبه نگری به موضوع داد و ستد دلار تغییر یابد و مسیر جدیدی در معاملات ایجاد شود که حتما این اتفاق مبارک در آینده رخ می‌دهد تا مانع از حرکت قلدرمآبانه کشوری چون آمریکا شود که با تحمیل دلار خود بر کشورها مسیری ظالمانه را طی می‌کند و اوج آن را در تحریم ها مشاهده کردیم.

سعادتی خاطرنشان کرد: امیدواریم با دور زدن تحریم‌ها و ایجاد فضای اقتصادی سالم، داد و ستدی همراه با عزت را در کشور شاهد باشیم./مرصاد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما