شناسهٔ خبر: 46654800 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مسئولان وزارت جهاد برای تخم مرغ هم برنامه مدون ندارند!

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۰ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۴ هزار تومان فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان است که با نرخ مصوب ۴ هزار تومان و با قیمت تمام شده تولید ۷ هزار تومان فاصله دارد.

او افزود: زمانی که قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان بود، تمامی ارگان‌ها به مرغدار فشار آوردند که تخم مرغ تولیدی را با نرخ مصوب ۱۴ هزار تومان عرضه کند و حال که قیمت تخم مرغ پایین تر است، پشتیبانی امور دام به قرارداد خود عمل نمی‌کند.

نبی پور ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری قبل از عید به مسئولان پشتیبانی امور دام صادرات ۱۰۰ تن تخم مرغ را پیشنهاد دادیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، بیان کرد: با کاهش مصرف در فصل گرما روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن تخم مرغ مازاد باید صادر شود تا بازار به تعادل برسد.

او نبود برنامه مدون از سوی دستگاه‌ها را علت نابه سامانی اخیر بازار تخم مرغ دانست و گفت: گرانی‌های اخیر بازار تخم مرغ ارتباطی به مرغدار ندارد.

نبی پور از افزایش قیمت نهاده‌های تولید خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت متیونین ۱۲۰ هزار تومان و مکمل ۴۸ هزار تومان است، در حالی که مسئولان با متیونین ۷۰ هزار تومان و مکمل ۱۹ هزار تومان قیمت تمام شده تولید را محاسبه می‌کنند که در بازار چنین نرخ‌هایی نیست و چنانچه دولت با نرخی‌هایی که اعلام می‌کند، مکمل و متیونین در اختیار دارد به مرغداران بدهد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان با بیان اینکه سال قبل قیمت هر قطعه جوجه تخم گذار ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود، گفت: هم اکنون هر قطعه جوجه تخم گذار ۱۵ هزار تومان است که با یک محاسبه سرانگشتی مرغ تا زمانی که شروع به تخم کردن می‌کند ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان تمام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما