شناسهٔ خبر: 46652789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

با کم هزینه ترین خودروهای ایرانی آشنا شوید

گجت نیوز

صاحب‌خبر -

اگر شما قصد دارید که با کم هزینه ترین خودروهای ایرانی آشنا شوید ما به شما توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

بالا رفتن قیمت سوخت در کشور باعث شده که میزان مصرف خودروها برای تمامی افراد اهمیت پیدا کند. به همین علت افرادی که قصد خرید خودروهای جدید را دارند، معمولا به دنبال کم هزینه ترین خودروهای ایرانی می‌روند. یعنی خودروهایی که هم کم مصرف‌تر باشند و هم هزینه تعمیر و استهلاک کمتری داشته باشند.

به صرفه‌ترین اتومبیل‌های ساخت داخل آن‌هایی هستند که کمتر به تعمیر احتیاج پیدا می‌کنند. یک خودرو هر چقدر هم که کم مصرف باشد، اگر دائما خراب و دچار نقص فنی شود، هزینه زیادی را برای صاحبش می‌تراشد. در ضمن پول تنها یک قسمت ماجرا است؛ یک خودرو خراب علاوه بر این که وقت صاحب خود را تلف می‌کند، فشارهای روحی و استرس زیادی را به وی وارد می‌کند.

تمام این موارد منجر به آن می‌شود که خرید کم هزینه ترین خودروهای ایرانی اهمیت فراوانی داشته باشد. اگر قصد خرید چنین اتومبیلی را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا با کم هزینه ترین خودروهای ایرنی آشنا شوید.

معرفی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

در سال‌های گذشته هزینه سوخت در کشور دو چندان شده است و همین مسئله، خریداران اتومبیل را به فکر فرو برده که بهتر است کم استهلاک‌ترین اتومبیل‌های ایرانی را انتخاب کنند. از طرف دیگر به علت بالا رفتن قیمت بنزین، بازار خودروهای دوگانه‌سوز نیز داغ شده است؛ اما همچنان عده‌ای از افراد اعتقاد دارند که مصرف گاز موجب آسیب رسیدن به موتور خودرو می‌شود و عمر مفید آن را کم می‌کند. این افراد اگر پول کافی برای خرید خودروی خارجی نداشته باشند، فقط یک راه دارند و آن هم خرید یکی از کم هزینه ترین خودروهای ایرانی از نوع بنزینی است.

برای بررسی کم خرج‌ترین اتومبیل‌های ایرانی ، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. قبل از همه باید دید که یک خودرو به چه پیشرانه‌ای مجهز شده است. برای نمونه مدل‌های مختلف سمند ممکن است دارای موتور EF7 یا TU5 باشند که مصرف سوخت آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین نمی‌توان به شکل کلی گفت که خودروی سمند پرمصرف است یا کم‌مصرف و حتما باید به موتور و تکنولوژی ساخت آن توجه کرد.

مورد بعدی در بحث کم خرج‌ترین اتومبیل‌های ایرانی، توجه به مصرف آن‌ها در شهر و جاده است. معمولا در مسیرهای شهری، مصرف سوخت خودروها افزایش پیدا می‌کند. یعنی ممکن است یک خودرو ۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر بسوزاند؛ اما وقتی همین ۱۰۰ کیلومتر را داخل شهر طی می‌کند، مصرف سوخت آن به ۱۲ لیتر می‌رسد. به همین علت معمولا به منظور بیان مصرف سوخت خودروها از سیکل ترکیبی بهره‌گیری می‌کنند که میانگینی بین مصرف سوخت داخل شهر و جاده است.

لازم به ذکر است که خودروهای ساخت ایران جزو پرمصرف‌ترین اتومبیل‌های جهان هستند؛ اما در میان آن‌ها می‌توان به چند مدل اشاره کرد که به عنوان کم هزینه ترین خودروهای ایرانی شناخته می‌شوند. در زیر هفت مدل از اتومبیل‌ها و میزان مصرف آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

MVM 110

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

گرچه خودرو ام وی ام ۱۱۰ از لحاظ ایمنی جایگاه خوبی ندارد، اما مصرف سوخت آن بسیار پایین است و از این لحاظ می‌توان آن را به عنوان یکی از کم خرج‌ترین خودروهای داخلی معرفی کرد. این خودرو به یک موتور سیه سیلندر مجهز است که ۰.۸ لیتر حجم دارد و ۵۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی در این اتومبیل نزدیک به ۷/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مدل چهار سیلندر آن هم تقریبا همین میزان سوخت مصرف می‌کند.

تندر ۹۰

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

تندر ۹۰ دارای یک موتور ۱.۵ لیتری است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گیربکس آن نیز در دو نوع دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شده است. مدل دستی پنج سرعته بوده و مدل اتوماتیک چهار سرعته است. خودروی ال ۹۰ هم یکی از کم خرج ترین خودروهای داخلی است و در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور ترکیبی نزدیک به ۸ لیتر بنزین می‌سوزاند.

پژو ۲۰۶

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

پژو ۲۰۶ یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای تولید داخل محسوب می‌شود. با این که نزدیک به دو دهه از ورود این خودرو به بازار ایران می‌گذرد، اما پژو ۲۰۶ همچنان از اقتصادی‌ترین اتومبیل‌های داخلی است. تیپ ۲ این خودرو به یک موتور ۱.۳ لیتری از نوع TU3 مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۷۵ اسب بخار را تولید کند. میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

سمند LX

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

ایران خودرو به منظور فیس لیفت سمند و بهبود مشخصات فنی آن، سمند LX را در سال ۱۳۸۳ تولید کرد. موتور ۱.۶ لیتری این خودرو از نوع EF7 است و می‌تواند ۱۱۴ اسب بخار نیرو تولید کند و از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی، این نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۷.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. جالب است که مدل‌های دیگر سمند مصرف سوخت زیادی دارند، اما سمند LX (با موتور EF7) یکی از کم خرج‌ترین ماشین‌های داخلی به حساب می‌آید.

پراید

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

پراید هنوز هم محصول اصلی گروه خودروسازی سایپا است و مدل‌های مختلف آن جزو کم هزینه ترین خودروهای ایرانی هستند. این خودرو به یک موتور ۱.۳ لیتری مجهز شده است که ۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مصرف سوخت پراید حدودا ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و از این جهت به عنوان یکی از کم خرج‌ترین اتومبیل‌های ساخت داخل شناخته می‌شود. اما جالب است که بدانید اگر حجم موتور را هم در نظر بگیریم، مصرف پراید از سمند LX بیشتر می‌شود.

تیبا صندوق دار

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

تیبا یکی دیگر از پرفروش‌ترین محصولات شرکت سایپا است که به عنوان جایگزین پراید به بازار عرضه شد. موتور این خودرو ۱.۵ لیتری است که قدرتی معادل ۸۶ اسب بخار تولید می‌کند. این اتومبیل به طور ترکیبی حدود ۷.۳ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

ساینا دنده‌ای

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

ساینا به عنوان فیس لیفت خودرو تیبا روانه بازار شد و پیشرانه آن شبیه به تیبا است. ساینا نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی حدود ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند و از این جهت یکی از اقتصادی‌ترین اتومبیل‌های ساخت داخل است.

اقتصادی ترین اتومبیل‌های ایرانی (از نظر استهلاک و هزینه تعمیر)

زمانی که بخواهیم کم هزینه ترین خودروهای ایرانی را مشخص کنیم، نمی‌توانیم تنها به کم‌مصرف بودن آن توجه کنیم. یکی از مواردی که در تعیین این موضوع باید به آن توجه کنیم، هزینه استهلاک پایین خودرو است. هر اتومبیلی در یک مدت زمان مشخص، احتیاج به صرف هزینه‌هایی دارد که در برخی موارد این هزینه‌ها می‌توانند برای مالک خودرو مشکل‌ساز شوند. بنابراین خیلی مهم است که خودرویی استاندارد و کم استهلاک انتخاب کنیم. در ادامه کم استهلاک ترین ماشین های ایرانی را معرفی خواهیم کرد؛ اما پیش از آن بهتر است با انوع هزینه‌های دوره‌ای خودرو آشنا شویم. در زیر فهرستی از این هزینه‌ها آمده است.

روغن موتور: یکی از عادی‌ترین هزینه‌هایی که تمام خودروها دارند مربوط به تعویض روغن موتور است. تعویض روغن موتور در خودروهای مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارد. همین‌طور فاصله زمانی میان تعویض روغن موتور، به نوع خودرو و نوع روغنی که استفاده شده است بستگی دارد.

لنت ترمز: لنت ترمز نیز یکی از اقلام مصرفی خودرو است. اگر از لنت غیر استاندارد استفاده کنید با رانندگی استانداردی نداشته باشید، مجبورید زود‌به‌زود لنت خودروی خود را تعویض کنید.

تسمه تایم: تسمه تایم در اصل هماهنگ کننده تمام اجزای موتور است و سالم بودن آن از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا توصیه می‌شود که بعد از هر ۶۰ هزار کیلومتر رانندگی، تسمه تایم تعویض شود.

شمع: شمع‌ها باید مرتبا عوض شوند. این قطعه کوچک داخل سیلندر، روی عملکرد موتور خودروی شما تأثیر زیادی می‌گذارد.

تعویض کلاچ: کلاچ نیز از آن مواردی است که با توجه به نوع رانندگی شما، دیر یا زود خراب می‌شود و باید به تعویض آن اقدام کنید. هزینه تعویض کلاچ در خودروهای مختلف متفاوت است.

کمک فنر: به علت رانندگی در جاده‌های ناهموار و به دلیل ضربه‌های محکمی که به سیستم کمک فنرهای خودرو وارد می‌شود، باید در پی تعمیر یا تعویض آن‌ها بود. این مورد نیز یکی از هزینه‌های ثابت خودرو است.

به غیر از موارد فوق، ممکن است هزینه‌های دیگری نیز برای یک خودرو ایجاد شود، اما بیشترین هزینه‌ها مربوط به همین موارد بالا هستند. اکنون باید ببینیم که کم استهلاک ترین خودروهای داخلی کدام‌ها هستند.

همان‌طور که در فوق اشاره شد، منظور از خودروی کم استهلاک، اتومبیلی است که هزینه‌های نگهداری کمی دارد. این مورد تا حد زیادی به استاندارد بودن و کیفیت خودرو مربوط می‌شود؛ اما در میان خودروهای ایرانی نیز مواردی وجود دارند که با وجود کیفیت پایین، استهلاک کمی دارند. در ادامه تعدادی از این خودروها را معرفی خواهیم کرد.

پراید

پراید علاوه بر بر این که ارزان‌ترین خودروی ساخت داخل است، ‌به عنوان یکی از کم استهلاک‌ترین اتومبیل‌های داخلی نیز شناخته می‌شود. هیمن مسئله یکی از نقاط قوتی است که خریداران ایرانی در زمان خرید خودرو به آن توجه زیادی می‌کنند. در حقیقت زمانی که افراد از خودشان یا افراد دیگر می‌پرسند که ماشین کم خرج چی‌بخرم، نخستین گزینه‌ای که به ذهن آن‌ها می‌آید همین پراید  است. لوازم یدکی پراید به آسانی و و همه جا پیدا می‌شوند. هزینه تعمیر و تعویض وسایل مصرفی آن نیز بسیار کم است. مثلا تعمیر کامل موتور یک پراید، چیزی نزدیک به نصف تعمیر موتور پژو ۲۰۶ است. در کل باید گفت که پراید با فاصله زیاد نسبت به ماشین‌های دیگر،‌ یکی از کم هزینه ترین خودروهای ایرانی است.

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ در بازار دو تیپ مختلف دارد. تیپ ۲ این خودرو که به یک موتور ۱.۴ لیتری و کم حجم مجهز شده است، یکی از اقتصادی ترین خودروهای داخلی است. لوازم یدکی این اتومبیل نیز معمولا ارزان قیمت هستند و دستمزد تعمیر آن نیز از اتومبیل‌هایی مانند سمند کمتر است. پایین بودن مصرف سوخت و هزینه استهلاک این خودرو منجر به آن شده افرادی که به دنبال کم خرج‌ترین اتومبیل‌های ساخت داخل هستند، پژو ۲۰۶ را به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها مد نظر داشته باشند. در خصوص پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز می‌توان به همین موارد اشاره کرد، با این تفاوت که فقط هزینه تعمیر مدل تیپ ۵ از تیپ ۲ بیشتر است.

تندر ۹۰

اتومبیل تندر ۹۰ در بازار کنونی نسبت به هم‌رده‌های خود قیمت بالایی دارد. از طرف دیگر عده کثیری از افراد با شکل ظاهری این خودرو و همچنین طراحی کابین آن مشکل دارند. اما با تمام این ایرادها، تندر ۹۰ همچنان یکی از گزینه‌های پرفروش بازار است، زیرا جزو کم خرج‌ترین خودروهای ایرانی محسوب می شود. این اتومبیل در بخش فنی موتور و گیربکس از کیفیت مطلوبی برخوردار است و همین ویژگی آن را به یکی از کم استهلاک‌ترین ماشین‌های داخلی تبدیل می‌کند.

تیبا

تیبا که از ابتدا به عنوان جانشین اصلی پراید معرفی شد، قیمت کمی دارد و هم یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای داخلی از نظر استهلاک است. هر دو مدل این اتومبیل (صندوق دار و هاچ بک) دارای لوازم یدکی ارزانی هستند و تعمیر آن‌ها نیز همانند پراید است. اگر به دنبال کم هزینه ترین خودروهای ایرانی هستید، باید تیبا را نیز تحت نظر داشته باشید.

کم استهلاک ترین اتومبیل های چینی در ایران

تا به اینجا با کم خرج‌ترین اتومبیل‌های داخلی آشنا شدیم؛ اما در میان خودروهای خارجی ارزان قیمت که معمولا از کشور چین وارد شده‌اند نیز مدل‌هایی با استهلاک پایین پیدا می‌شوند. از آنجایی که اکثر این خودروها در داخل کشور مونتاژ می‌شوند، قطعات یدکی آن‌ها به آسانی در بازار پیدا می‌شود و در مقایسه با خودروهای خارجی دیگر، قیمت ارزان‌تری هم دارند. در ادامه پنج نمونه از به صرفه‌ترین اتومبیل‌های داخلی که شناسنامه چینی دارند، اما در داخل مونتاژ می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

چری تیگو ۷

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

تیگو ۷ به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین شاسی بلندهای چینی در بازار ایرانی شناخته می‌شود که نزدیک به چهار سال پیش به کشور وارد شد. این کراس اوور جمع و جور دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید کند. به جرات می‌توان گفت که تیگو ۷ یکی از با کیفیت‌ترین خودروهای چینی است که تا به امروز وارد کشور ایران شده و مونتاژ آن هم به صورت استاندارد انجام گرفته و همین مسئله آن را به یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای داخلی تبدیل کرده است.

جک S5

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

اصلی‌ترین رقیب خودرو تیگو ۷ در بازار، اتومبیل جک اس ۵ است که می‌توان آن را یک کپی از روی هیوندای توسان نسل دوم قلمداد کرد. شاید کیفیت جک اس ۵ یک رده پایین‌تر از تیگو ۷ باشد، اما اگر رانندگی مناسبی با این خودرو داشته باشید و قطعات و اقلام مصرفی آن را به موقع تعویض کنید، مطمئنا تا چند سال می‌توانید بدون هیچ دردسری از آن استفاده کنید.

لیفان ۸۲۰

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

در میان سدان‌های چینی، لیفان ۸۲۰ یکی از پرقدرت‌ترین ماشین‌های داخلی محسوب می‌شود. پیشرانه این خودرو از موتور تویوتا کمری نسل ششم کپی‌برداری شده و از آنجا که این کپی به صورت مناسبی انجام شده است، می‌توان گفت که پیشرانه لیفان ۸۲۰ در میان تمام پیشرانه‌های ساخت ایران، در سطح بالاتری قرار دارد. قطعات این خودرو در بازار از سایر خودروها گران‌تر است و علت این مسئله نیز کیفیت ساخت بالای آن‌ها است؛ اما با رانندگی صحیح، حداقل تا ۱۰۰ هزار کیلومتر می‌توانید بدون هیچ مشکلی از این خودرو سواری بگیرید.

جک J5

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

خودرو جک جی ۵ نیز در دو نسخه اتوماتیک و دستی به بازار عرضه شده است. در نسخه‌های مختلف این اتومبیل دو نوع موتور نصب شده است که اولی ۱.۵ لیتری و دومی ۱.۸ لیتری است. کیفیت این دو موتور در بسیاری از زمینه‌ها مثل هم است، اما در بعضی از موارد کیفیت موتور ۱.۸ لیتری بهتر است. جک جی ۵ خودروی کم استهلاکی است و تا حدود ۸۰ هزار کیلومتر دچار نقص فنی مهمی نمی‌شود و سواری راحتی را برای مالک ایجاد می‌کند.

ام وی ام X22

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

ام وی ام X22 یکی از اتومبیل‌های شاسی بلند پرطرفدار در بازار ایران است که با موتور ۱.۵ لیتری و مصرف سوخت کم، یکی از کم هزینه ترین خودروهای ایرانی محسوب می‌شود. شرکت مدیران خودرو این اتومبیل را با دو گیربکس اتوماتیک و دستی عرضه کرده است که در هر دو مدل، کیفیت ساخت و مونتاژ قطعات استاندارد است. اگر رانندگی مناسبی با ام وی ام X22 داشته باشید، حداقل تا ۶۰ هزار کیلومتر می‌توانید با خیال آسوده و بدون مشکل از آن سواری بگیرید.

معرفی بادوام‌ترین اتومبیل‌های مونتاژی

تا به اینجا کم هزینه ترین خودروهای ایرانی را به شما معرفی کردیم؛ اما اگر بخواهیم بادوام‌ترین اتومبیل های ساخت داخل را معرفی کنیم، گزینه‌های دیگری وجود دارند که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم. در بحث دوام خودرو مهم‌ترین مسئله، کیفیت بالای ساخت آن است. در ادامه به عده‌ای از خودروهای باکیفیت ساخت یا مونتاژ بالا اشاره خواهیم کرد که در مجموع می‌توان آن‌ها را بادوام‌ترین خودروهای داخلی نامید.

هایما S7 توربو اتوماتیک

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

هایما S7 یکی از شاسی بلند‌های پرطرفدار بازار ایران است. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو مجهز شده است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد آن نزدیک به ۱۰ ثانیه است. هایما S7 اتوماتیک با وجود این که رقبای سرسختی در بازار ایران دارد، اما باتوجه به کیفیت بالای قطعات و همچنین قیمت مناسب، یکی از خودروهایی است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

مزدا ۳ نیو

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

در میان اتومبیل‌های سدان، سال‌های زیادی است که مزدا ۳ به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای مونتاژ داخل شناخته می‌شود. نسل دوم این خودرو که در ایران با نام مزدا ۳ نیو شناخته می‌شود، دارای یک پیشرانه دو لیتری است که ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مزدا ۳ نیو یک خودروی ایمن است که استانداردهای بالای جهانی در تولید آن رعایت شده‌اند. این خودرو کم استهلاک بوده و روی هم رفته یکی از بادوام‌ترین اتومبیل‌های داخلی است.

پژو ۲۰۰۸

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

اتومبیل پژو ۲۰۰۸ به لطف پیشرانه قوی و ظاهر جذابی که دارد به یکی از کراس اوورهای پرطرفدار در بازار ایران تبدیل شده است. گرچه این خودرو نخستین مرتبه در سال ۲۰۱۳ وارد بازارهای جهانی شد، اما نسخه‌ای از آن که در ایران مونتاژ می‌شود مربوط به فیس لیفت سال ۲۰۱۶ است که کیفیت ساخت بالاتری دارد. این خودرو هم از نظر مشخصات فنی و هم کیفیت قطعات در سطح بسیار بالایی قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان آن را یکی از بادوام‌ترین ماشین‌های داخلی نامید.

پژو ۲۰۷

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

پژو ۲۰۷ گرچه از لحاظ قیمت با پژو ۲۰۶ تفاوت دارد، اما به همین نسبت کیفیت بالاتری هم دارد. این خودرو نخستین بار در سال ۹۵ عرضه شد و بعد از آن نسخه‌های جدیدتری از این خودرو هم وارد بازار شدند. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری مجهز شده است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. کیفیت ساخت این خودرو بسیار بالا است و مصرف سوخت آن هم پایین است. از لحاظ امکانات جانبی نیز پژو ۲۰۷ وضعیت مناسبی دارد. این خودرو در ظاهر کوچک و ظریف است، اما می‌توان آن را یکی از بادوام‌ترین اتومبیل‌های داخلی بدانیم.

دنا پلاس

کم هزینه ترین خودروهای ایرانی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی

دنا پلاس فیس لیفت شده خودروی دنا است که مشخصات فنی آن نیز شبیه به دنا است. موتور این خودرو از نوع EF7 و ۱.۷ لیتری بوده که ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در میان تمام خودروهای ساخت داخل (غیر مونتاژی) دنا پلاس یکی از بالاترین کیفیت‌ها را ارائه می‌کند و به همین علت در رده دوم بادوام‌ترین اتومبیل‌های ساخت داخل قرار می‌گیرد.

نظر شما