شناسهٔ خبر: 46649132 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آمار و ارقام پرسپولیس در تقابل با اماراتی‌ها

پرسپولیس - الوحده امارات/ جدال انتقامی با خربین و یاران!

شاگردان گل محمدی در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان فصل جاری عصر امروز(چهارشنبه) به مصاف الوحده خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به طور رسمی عصر امروز چهارشنبه - ۲۵ فروردین ماه- با دیدار پرسپولیس مقابل الوحده امارات در ساعت ۱۹ برای نمایندگان ایرانی آغاز خواهد شد. این مسابقه که به میزبانی گوا هند برگزار می‌شود، نخستین گام شاگردان گل محمدی برای پیمودن راه ناتمام فصل قبل خواهد بود.

هزار و یک مشکل در سفر به سرزمین هزار و یک ملت!

سرخ‌پوشان پایتخت هر چند با برد روحیه‌بخش مقابل نساجی و بازپس‌گیری صدر از شاگردان نویدکیا، با خیالی راحت از مسابقات داخلی عازم گوا هند شدند اما با مشکلات فراوانی در سفر به این کشور هزار فرهنگ روبرو شده اند. از تأخیر در صدور اجازه پرواز برای هواپیما چارتر پرسپولیس گرفته تا مشکلات تامین زمین تمرین، استخر و اعلام دیرهنگام نتایج تست کرونای کاروان سرخ‌ها طاقت پرسپولیسی‌ها را طاق کرده و روزهای سختی را برای نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها رقم زده است.

پرسپولیس - الوحده امارات/ جدال انتقامی با خربین و یاران!

با این حال شاگردان گل محمدی پیش از نبرد با الوحده دو جلسه تمرین در بند گوا برگزار کردند تا با آب و هوای گرم و شرجی خاص محل برگزاری مسابقات گروه D آشنا شوند. سرخ‌ها به خوبی می‌دانند اگر چه الوحده با پیروزی در پلی‌آف به لیگ قهرمان راه یافته اما یکی از رقبای اصلی آنها در مسیر صعود به دور بعدی است و با توجه به آن که تنها یک تیم مستقیماً جواز حضور در یک هشتم نهایی را از هر گروه به دست می‌آورد، جایی برای اشتباه و امتیازسوزی ندارند.

معمای جانشینی آقایی؛ شجاعی، عالیشاه یا امیری؟

پیش از ترک تهران، به پرسپولیسی‌ها شوک بزرگی وارد شد و جواب تست دو تن از آنها یعنی فرشاد فرجی و سعید آقایی آماده منفی شد تا به این ترتیب دور گروهی لیگ قهرمانان را از دست بدهند. این اتفاق، دغدغه مهمی برای کادر فنی پرسپولیس به وجود آورده تا به ویژه برای سعید آقایی که در چند ماه اخیر به رکن اصلی جناح چپ سرخ‌ها بدل شده، جانشینی مناسب انتخاب کنند.

پرسپولیس - الوحده امارات/ جدال انتقامی با خربین و یاران!

به نظر می‌رسد احتمال حضور علی شجاعی که بیشتر بازی‌های لیگ را از روی نیمکت دنبال کرده بیشتر از سایرین باشد اما برخی از امید عالیشاه و حتی وحید امیری به عنوان گزینه یحیی برای پر گردن جای خالی آقایی نام می‌برند که البته بعید است سرخ‌ها قصد دست زدن به ترکیب هجومی خود را داشته باشند. با وجود این وظیفه سنگینی بر عهده جانشین آقایی خواهد بود چرا که نقش این وینگر تبریزی در نمایش روان پرسپولیس گل محمدی غیرقابل انکار است.

عمر خربین، گربه سیاه پرسپولیس!

حضور عمر خربین در ترکیب الوحده که به تازگی از الهلال راهی این تیم اماراتی شده، یکی از نکات قابل توجه این مسابقه است. این مهاجم زهردار سوری سال ۲۰۱۷ و در نیمه نهایی لیگ قهرمانان همراه با الهلال به گربه سیاه سرخ‌پوشان ایرانی بدل شد و با زدن ۵ گل در دو مسابقه رفت و برگشت، حذف تلخی برای پرسپولیس در یک قدمی فینال آسیا رقم زد و خودش همان سال، عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان و مرد سال فوتبال آسیا را تصاحب کرد.

پرسپولیس - الوحده امارات/ جدال انتقامی با خربین و یاران!

حالا با گذشت پنج سال از آن ماجرا، خربین این بار با پیراهنی دیگر دوباره مقابل پرسپولیس قرار گرفته و سرخ‌ها به دنبال انتقام و پاک کردن این خاطره تلخ از ذهن هوادارانشان هستند. عمر خربین این روزها علیرغم محرومیت مادام‌العمر با یک سال نیمکت‌نشینی در الهلال از شرایط اوج خود فاصله گرفته است اما نباید فراموش کرد که او همچنان می‌تواند یک قاتل بالفطره برای هر خط دفاعی باشد و مدافعان پرسپولیس نباید از حرکات این مهاجم سوری لحظه‌ای غافل شوند.

عملکرد امیدوار کننده سرخ‌پوشان مقابل اماراتی‌ها

پرسپولیس تاکنون ۱۷ بار مقابل نمایندگان اماراتی به میدان رفته که از این بین ۱۱ پیروزی، ۴ تساوی به دست آورده و تنها دو بار مغلوب نمایندگان این کشور حاشیه خلیج فارس شده است همچنین سرخ‌ها پیش از این در چهار مسابقه رو در روی الوحده قرار گرفته‌اند که دو مرتبه موفق به شکست سفیدپوشان اماراتی شده‌اند و یک بازی این دو تیم نیز با تساوی تمام شده است. در این بین الوحده تنها یک بار پرسپولیس را شکست داده است و باید دید در سومین هم گروهی دو تیم چه سرنوشتی در پیکارهای رو در رویشان رقم خواهد خورد؟

نظر شما