شناسهٔ خبر: 46646896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وال استریت ژورنال مدعی شد؛ بازرسان آژانس اتمی در راه تاسیسات نطنز

اقتصادنیوز: خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا(چهارشنبه) به نطنز می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لارنس نورمن بامداد چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به گفته منابع آگاه بازرسان آژانس فردا در نظنز خواهند بود.

این خبر در حالی است که سایت نظنز هفته جاری شاهد خرابکاری بود. همچنین سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه سه شنبه در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.

عراقچی همچنین اعلام کرد: یک‌هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

در اکوایران ببینید:نگرانی آمریکا از واکنش ایران به حادثه نطنز

وی با اشاره به خرابکاری در تاسیسات نطنز گفت: هزار سانتریفیوژی که در نطنز نصب خواهد شد سوای پنج هزار و ۶۰ سانتریفیوژ موجود می باشد که ممکن است تعدادی صدمه دیده باشند و جایگزین خواهند شد.

عراقچی از تحویل نامه دیگری به آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: در این نامه اعلام کردیم که ما غنی سازی ۶۰ درصد را آغاز خواهیم کرد. غنی سازی ۶۰ درصد یکی از نیازهای ما برای تولید بعضی از داروهای خاص یعنی داروهای رادیوایزوتوپ است.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام  از ۱۳ فروردین ماه جاری به صورت برخط با حضور نمایندگان ایران و کشورهای ۱+۴ آغاز شد و ادامه آن به صورت حضوری در وین ادامه یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما