شناسهٔ خبر: 46637719 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برزگر:

پزشکی قانونی نیازمند دانش به روز در زمینه تشخیص زمان مرگ است

رئیس اندیشکده پزشکی قانونی گفت:پزشکی قانونی برای انجام وظایف و تحقق اهداف خود نیازمند دانش و فناوری‌های روز در زمینه‌های مختلف تشخیص زمان مرگ، زمان بروز صدمات و... است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرزاق برزگر در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کارآفرینی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با قدردانی از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره کارآفرینی گامی مؤثر در شناساندن پزشکی قانونی و جذب و استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشمندان و نخبگان کشور در پزشکی قانونی است.

وی افزود: پزشکی قانونی برای انجام وظایف و تحقق اهداف خود نیازمند دانش و فناوری‌های روز در زمینه‌های مختلف تشخیص زمان مرگ، زمان بروز صدمات، مسمومیت‌ها و.... است که با بهره‌گیری از علوم و تکنولوژی جدید می‌توان به آن دست یافت.

برزگر با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در پزشکی قانونی اظهار داشت: با استفاده از دانش روز در حوزه فناوری اطلاعات می‌توان زمینه ایجاد پزشکی قانونی هوشمند را فراهم کرد.

وی مهم‌ترین اصل در ارائه طرح و ایده برای پزشکی قانونی را توجه به سرعت و دقت بالا عنوان و تصریح کرد: بسیاری از ایده‌ها و طرح‌هایی که به پزشکی قانونی پیشنهاد می‌شود قابلیت اجرا دارد اما به دلیل توجه نکردن به امر سرعت و دقت نمی‌توان آن طرح یا ایده را در پزشکی قانونی عملیاتی کرد.

رئیس اندیشکده پزشکی قانونی اظهار امیدواری کرد که با تدبیر و ابتکار عمل مرکز تحقیقات، زمینه برای حضور دانشمندان کشور در عرصه پزشکی قانونی و استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی آنان در سازمان فراهم شود و محققان نیز با برخورداری از ظرفیت‌های سازمان و نیز آشنایی بیشتر با نیازها و خواسته‌های سازمان بتوانند طرح‌هایی مؤثرتر و کاربردی تر ارائه دهند.

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی با استفاده از تکنولوژی و علوم جدید می‌تواند نه تنها در کشور بلکه در سطح منطقه و جهان به جایگاه ویژه ای دست یابد ضمن آنکه می‌تواند دانش و توانمندی خود را به دیگر کشورها نیز منتقل کند.

گفتنی است در این مراسم و پس از نهایی شدن داوری‌ها چهار طرح به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

نفر اول: طیبه بنی اسدی - پلتفرم الکترونیکی تبادل دانش و اشتراک گذاری تجربیات پزشکی قانونی

نفر دوم: شیرین حکمتی راد - کیت تشخیص سریع مهم‌ترین عوامل مسمومیت دارویی و خودکشی در ایران

نفرات سوم: علی اصغر رضوانی - آنالیز وطراحی داشبورد نرم افراز کمیسیون‌های پزشکی قانونی کشور

و مهندس مهدی محجوب - مجازی سازی مغز انسان به صورت بازسازی حجمی

نظر شما