شناسهٔ خبر: 46635527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استفاده از توان جامعه علمی و دانشگاهی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد

همدان- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: مسئولان برای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در نامگذاری سال جدید با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از توان فکری و تخصصی جامعه علمی و نخبگان دانشگاهی کشور استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

«حجت الله مظاهری لقب» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقق این مهم علاوه بر حمایت مالی و قضایی از فعالیت بخش خصوصی و تولید کنندگان به حمایت های علمی و تخصصی نیز نیاز دارد تا با برگزاری دوره های آموزشی و علمی هدفمند، زمینه تحقق شعار سال برای رونق و جهش تولید بیش از پیش فراهم شود.

وی اظهار کرد: استفاده از توان علمی و ظرفیت مراکز دانشگاهی، پژوهشی و فنی و حرفه ای به عنوان حامی بخش تولید و تولیدکنندگان نیز به عنوان یک ضرورت باید در دستور کار مدیران اجرایی کشور قرار گیرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه براساس منویات رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید اولویت اصلی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است، تصریح کرد:  دراین میان نقش و اثربخشی فعالیت مدیران اجرایی برای رفع موانع موجود و هدایتگری بخش تولید در راستای تحقق این شعار محوری بسیار مهم و قابل توجه است و البته کار و تلاش شبانه روزی بر مبنای تعهد، تخصص، صداقت و حمایت و دلسوزی منطقی لازمه دستیبابی به  این مهم برای رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور و در نهایت بهبود اوضاع معیشتی و رفاه بیشتر مردم است.

مظاهری گفت: توجه مدیران و متولیان امر به موضوع مهم هدایتگری و حمایت، فرآیند تولید را در مسیر صحیح خود قرار داده و ضمن ایجاد رونق در بخش تولید، اشتغالزایی، درآمدزایی و بهبود شرایط اقتصادی کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان، رفع مشکلات مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی را از دیگر اقدامات موثر برای بهبود فعالیت های اقتصادی در راستای تحقق پیام نوروزی و مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: بانک ها و موسسات مالی باید با تسهیل فرایندها و رفع قوانین دست و پاگیر، به صورت جدی و عملی وارد میدان حمایت از تولیدکنندگان شده و با تامین منابع و پرداخت تسهیلات موردنیاز، بستر مناسب برای شکوفایی فعالیت واحدهای تولیدی، اقتصادی و صنعتی کشور را فراهم کنند.

وی، همچنین بر حمایت دستگاه قضایی از تولیدکنندگان در راستای رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: بخش نظارتی نیز باید فرایند تولید و توزیع از ابتدای کار تا زمان عرضه محصول به مشتری را به خوبی رصد کرده و از ایجاد هرگونه واسطه گری و دلالی در این مسیر که منجر به افزایش بی رویه قیمت و مختل شدن پروسه منطقی عرضه و تقاضا می شود، جلوگیری کند.

مظاهری خاطرنشان کرد: مجموعه قوای اجرایی و قضایی کشور باید تولید کنندگانی که محصول مرغوب با قیمت مناسب را در اختیار مردم قرار می دهند را مورد تشویق و حمایت قرار داده و در عین حال با افراد خاطی و فرصت طلب که بدون توجه به کیفیت کالا تنها به فکر منفعت طلبی و سودجویی هستند نیز قاطعانه برخورد کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: توسعه اقتصادی مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه کار و تولید است و رویکرد رهبر معظم انقلاب در انتخاب شعار سال نیز در راستای تحقق این مهم برای رفع موانع پیش روی تولید و توسعه اقتصادی است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود، سال ۱۴۰۰ را با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

نظر شما