شناسهٔ خبر: 46611764 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرینا | لینک خبر

سرپرست مدیریت ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

اجرای 72 برنامه و رویداد ورزشی در سال 99 در منطقه آزاد قشم

خبرنگار منطقه آزاد قشم

سرپرست مدیریت ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزون بر 72 برنامه و رویداد ورزشی در سال گذشته در این منطقه اجرا شده که حدود 40 درصد آن یعنی 28برنامه محتوای آموزشی داشته و به صورت کلاس، کارگاه و اردو برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فرینا به نقل از فکر اقتصادی، جلیل حق گویان، 20درصد کل برنامه ها یعنی 14 برنامه را هم در قالب همایش و تفریحات و نمایش خواند و افزود: بعد از این دو مورد، مسابقات ورزشی در سطح شهرستان با 10 مسابقه، درسطح استانی و کشوری هرکدام با 5 مسابقه، بومی محلی با چهار مسابقه، بانوان با سه مسابقه و جزایر با یک مسابقه در رده های بعدی قرار می گیرند.
وی همچنین از کسب یک مقام جهانی درمسابقات مجازی در بخش کاتا (کاراته) و برگزاری وبینارهیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز در سال 99 به عنوان دو برنامه ورزشی این سال درقشم درقالب فضای مجازی نام برد.
حق گویان درباره جزییات این برنامه ها هم گفت: مهم ترین دوره های آموزشی برگزار شده در سال 99 شامل غواصی و مدرسی غواصی، کاراته، جودو،علم و تغذیه، آشنایی با GPS، کایت بوردینگ، غارپیمایی، مدرسی استند آپ بدل بورد، طراحی بازی های حرکتی، هواشناسی کوهستان و دوچرخه سواری بوده است.
به گفته وی، برگزاری مسابقات اتومبیل سواری اسلالوم، موتورکراس، حرکات نمایشی فوتسال و بسکتبال، فستیوال جزیره فعال، همایش عمومی دوچرخه سواری، مسابقات قایق های چوبی، گردهایی نوابین رییس بانوان فدراسیون ورزش های همگانی سراسر کشورو دریافت نشان شهر فعال از رییس این فدراسیون، مسابقات رالی جانبازان و معلولین و صعود تیم کوهنوردی قشم به قله تشکر از مهم ترین برنامه های ورزشی قشم در سال 99 در قالب همایش و تفریحات و نمایش بشمار می رود.
سرپرست مدیریت ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم، کسب مقام قهرمانی تیم والیبال ساحلی منطقه آزاد قشم در مسابقات قهرمانی کشوری زیر20سال و کسب مقام سوم این مسابقات در رده سنی زیر 23 سال و شرکت در مسابقات قهرمانی آنلاین کاراته کشور، کسب نایب قهرمانی مسابقات شطرنج زیر 18سال کشورتوسط حسین دژدار و کسب مقام سوم بانوان قشم درمسابقات آمادگی جسمانی تخصصی فدراسیون کونگ فو را نیز از مهم ترین رویدادهای دانست که در سال گذشته قشم در سطح کشوری حضور داشته است.
حق گویان همچنین نایب قهرمانی تیم جودوی منطقه آزاد قشم در مسابقات استانی، کسب سه مدال طلا و نقره در مسابقات تک لیفت پرورش اندام قهرمانی استان، شرکت در مسابقات سوارکاری استان به میزبانی قشم، حضور در مسابقات قهرمانی اسنوکر استان و برگزاری بازی های بومی محلی اسب دوانی، شمشیربازی سنتی و طناب کشی را نیز از جمله رخدادهای ورزشی سال 1399 قشم اعلام کرد.
وی یادآور شد: سه برنامه ورزشی ویژه بانوان نیز شامل برگزاری مسابقه ماهیگیری با قلاب، مسابقات دارت کارکنان آموزش و پرورش قشم و مسابقات کراس فیت هم درسال گذشته در قشم توسط مدیریت ورزش و جوانان منطقه آزاد قشم اجرا شد.

نظر شما