شناسهٔ خبر: 46604492 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افشاگری نخست‌وزیر سابق قطر درباره علت کودتای اردن و کشورهای حامی آن

حمد بن‌جاسم علل بحران اردن را فاش و تاکید کرد این اتفاقات توسط آمریکا با همکاری یک کشور عربی به‌عنوان مجازات برای ملک عبدالله برنامه‌ریزی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر سابق و وزیر امور خارجه قطر فاش کرد که بحران اخیر در پادشاهی اردن با هماهنگی یک کشور در منطقه و با هدف جایگزینی ملک عبدالله و به‌عنوان مجازات برای او به‌خاطر مواضعی که اتخاذ می‌کند، توسط آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

این مقام سابق قطر در چند پیام تویتری نوشت: «اتفاقی که اخیراً در پادشاهی اردن روی داد برای مدت طولانی توسط برخی از مقامات دولت سابق آمریکا و یکی از کشور‌های منطقه برنامه‌ریزی شده بود که هدف از آن تعیین جایگزین برای رژیم فعلی اردن تحت رهبری ملک عبدالله دوم بود.»

حمد جاسم افزود: «دلیل اصلی این تلاش ناموفق، مواضع ملک عبدالله در برابر هرگونه عادی‌سازی به‌حساب آرمان فلسطین بود.»

ناظران به این نتیجه رسیده‌اند که منظور بن‌جاسم از کشوری در منطقه، امارات است. بن جاسم در توییت خود مستقیماً در این باره صحبت نکرد، اما بسیاری از گزارش‌ها انگشت اتهام را به سمت امارات نشانه گرفته‌اند.

این مقام سابق قطر که از توجه گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است، تأکید کرد: «آیا زمان آن نرسیده است که ماجراجویی‌هایی که منطقه ما را تضعیف می‌کند متوقف کنیم. ثبات اردن عمدتاً برای شورای همکاری مهم است.»

انتهای پیام/

نظر شما