شناسهٔ خبر: 46574804 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رضا نوروزی: حقم در مسابقات فیتنس قهرمانی بود/ همیشه علاقه خاصی به تناسب اندام داشتم/ مهاجمان پرسپولیس به مرور هماهنگ می‌شوند/ فولاد العین را شکست می‌دهد/ شهباززاده با ادامه این روند رکورد من را می‌شکند

فوتبالیست سابق حالا در عرصه جدید و در رشته فیتنس روی سکو رفته و مدال نقره کسب کرده است. او اعلام کرده که قصد جدایی از فوتبال را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، رضا نوروزی، مهاجم سابق تیم‌های فوتبال و رکورددار گلزنی در یک فصل لیگ برتر است این روزها به یک رشته ورزشی جدید روی آورده و در مسابقات فیتنس حاضر شده است و در اولین دوره این رقابت‌ها هم روی سکو رفت و مدال نقره را به گردن آویخت. با او در مورد دلیل انتخاب رشته ورزشی جدیدش و چگونگی حضور در این رقابت‌ها و همچنین پیگیری فوتبال و مسائل روز فوتبال ایران صحبت کردیم.

 

* پیش از فوتبالیست شدن به بدنسازی و تناسب اندام علاقه داشتم

من همیشه به تناسب اندام و رشته بدنسازی علاقه خاصی داشتم و این موضوع حتی به قبل از حضورم در فوتبال به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای بر می‌گردد. همیشه روی بدنم کار می‌کردم و رژیم غذایی سفت و سختی را دنبال می‌کردم و برنامه ریزی خاصی برای بدن خودم داشتم تا شرایط فیزیکی خودم را در سطح مطلوب نگه دارم و در کنار فوتبال پیگر این مورد هم همیشه بودم ولی مسابقات فیتنس در آن مقطع برگزار نمی‌شد و امسال اولین دوره این مسابقات است و وقتی خبردار شدم که قرار است این مسابقات برگزار شود در آن شرکت کردم و با تمرینات حرفه‌ای و رژیم مخصوصی که دنبال کردم آمادگی بدنی خودم را به سطح مطلوب رساندم و در مسابقات حاضر شدم. اتفاقی که افتاد موضوع عجیبی نیست که در این چند وقت تا این حد مورد توجه قرار گرفته است و در دنیا هم زیاد پیش می‌آید یک ورزشکار بعد از تمام شدن دوران حرفه‌ای‌اش در یک ورزش به رشته ورزشی دیگری که شرایط حضور در آن را دارد روی می‌آورد.

 

* حقم قهرمانی و مدال طلا بود

اینکه خیلی‌ها فکر می‌کردند حضورم در این رقابت‌ها شوخی است و شانسی برای کسب عنوان ندارم را نمی‌دانم دلیلش چیست ولی این مسابقات به شکلی است که هرکس بدن آماده‌ای داشته باشد در آن موفق می‌شود و نمی‌آیند بگویند فلانی از کجا وارد رشته فیتنس شده است. من از همان اول هم گفتم که می‌خواهم این رشته‌ها حرفه‌ای دنبال کنم و به دنبال کسب مقام هستم خیلی‌ها جدی نگرفتند ولی دیدند که چقدر حضورم در رقابت‌ها جدی بود و اتفاقا من نسبت به مدال نقره و عنوان دومی معترض بودم و به عقیده من حقم قهرمانی و کسب مقام اول بود. رشته فیتنس یک رشته امتیازی نیست و داورها در موردش رأی می‌دهند و نظر می‌دهند و بیشتر حالت سلیقه‌ای دارد و برای همین چنین مسائلی پیش می آید. به هر حال هر چه بود تمام شد و با قدرت تلاش می‌کنم تا در دور بعدی مسابقات مقام اول را کسب کنم.

 

* نتوانستم به فوتبال ادامه دهم و زود خداحافظی کردم

حس می‌کنم در فوتبال به آنچه که استحقاقش را داشتم نرسیدم و خیلی زود هم مجبور شدم خداحافظی کنم. مصدومیت‌های پشت سر هم خیلی من را آزار داد و امکان بازی را از من گرفته بود و آخرین مصدومیتم که از ناحیه زانو بود خیلی شدید بود و تصمیم گرفتم فوتبال را کنار بگذارم ولی اگر مصدوم نمی‌شدم حداقل 3-4 سال دیگر جا داشتم در فوتبال باشم. حالا هم با وجود اینکه رشته فیتنس را دنبال می‌کنم فوتبال را کنار نگذاشتم و رها نکردم و به دنبال مربیگری هستم و در کلاس‌ها حتما حاضر خواهم شد و مدارک لازم را می‌گیرم و تصمیم جدی دارم در کنار فیتنس، مربیگری در فوتبال را هم انجام دهم و به وقتش به فوتبال و در عرصه‌ای جدید بر می‌گردم.

 

* پرسپولیس صد در صد گلات می‌کند

روی قهرمانی پرسپولیس در این فصل شکی ندارم و مطمئنم پنجمین قهرمانی پیاپی هم کسب خواهد شد و هیچ تردیدی در این موضوع ندارم که پرسپولیس امسال گلات می‌کند. شرایط تیم خوب است و نتایج خوبی هم کسب شده است و برای همین با اطمینان می‌گویم پرسپولیس امسال قهرمان است. اگرچه سپاهان عملکرد خوبی داشته و الان صدرنشین است ولی با احترام به این تیم هیچ رقیبی برای پرسپولیس در قهرمانی نمی‌بینم.

 

* مهاجمان پرسپولیس نیاز به فرصت دارند، به آنها فشار نیاورید

مهاجمانی که در حال حاضر در پرسپولیس بازی می‌کنند بهترین نفرات حاضر در لیگ برتر هستند و امتحانشان را پس داده‌اند. عیسی آل کثیر بعد محرومیت طولانی مدت به پرسپولیس برگشته و قطعاً به مدتی زمان نیاز دارد تا همان مهاجم زهردار همیشگی شود. شهریار و مهدی ترابی هم تازه به پرسپولیس اضافه شدند و این نفرات پیش از این کنار هم بازی نکرده بودند و برای همین نیاز به زمان دارند تا هماهنگ شوند. من می‌دانم روی بازیکنان پرسپولیس چقدر فشار زیادی است و انتظار چقدر بالاست و برای همین وقتی یکی بازیکن موقعیتی خراب می‌کند استرس او را می‌گیرد و ضربات بعدی برایش سخت می‌شود. از هواداران می‌خواهم روی مهاجمان فشار نیاورند و به مرور زمان به هماهن بازیکنانی تبدیل می‌شوند که انتظار می‌رود.

 

* شهباززاده می‌تواند رکورد من را بشکند

رکورد ها برای شکستن هستند و هیچ رکوردی قرار نیست تا ابد پا بر جا بماند. من یک روز فرصت این را داشتم که رکورد آقای عنایتی را بشکنم و قطعاً روزی می‌رسد که رکورد من هم شکسته شود حالا توسط هر بازیکنی. سجاد شهباززاده مهاجم خیلی خوبی است و امسال عالی کار کرده و فکر می‌کنم اگر به همین روند ادامه دهد می‌تواند رکورد من را بشکند و فکر می‌کنم این اتفاق رخ بدهد.

 

* با آرش زوج عجیب و غریبی بودیم

یاد دوران فولاد و آن فصل رویایی افتادم که من و آرش افشین زوج خیلی خوبی تشکیل داده بودیم و واقعاً عجیب و غریب با هم هماهنگ بودیم. آرش بازیکن خیلی خوبی بود و او هم مثل من از بازیکنانی بود که در فوتبال به حقش نرسید و بدشانسی آورد. رابطه خوبی با هم داشتیم و داریم ولی الان چند سالی است که کمتر با هم در تماس هستیم. دورادور پیگیر اوضاعش هستم و می‌دانم به تازگی به خیبر رفته است.

 

* فولاد می‌تواند العین را ببرد

فولاد تیمی است که از آن به فوتبال معرفی شدم و تیم شهرم است و به آن علاقه دارم و وضعیتش را پیگیری می‌کنم. جواد نکونام تیم خیلی خوبی ساخته و فکر می‌کنم بتوانند امروز برد خوبی مقابل العین کسب کنند و به مرحله گروهی راه پیدا کنند. تیم نفرات خوبی دارد و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

 

* هیچ وقت وضع تیم ملی در خط حمله انقدر خوب نبوده است

خط حمله تیم ملی در حال حاضر می‌شود گفت رویایی است و هیچ وقت در تاریخ فکر نمی‌کنم تا این اندازه وضعیت خوبی داشته باشیم. مهاجمان زیادی داریم که در لیگ های مطرح عملکرد فوق العاده‌ای دارند و واقعاً فکر می‌کنم اسکوچیچ در انتخاب نفرات اصلی خط حمله به مشکل بخورد و هیچکدام از این نفرات را نمی‌شود نیمکت نشین کرد. با این وضعیت نتایج خوبی نگرفتیم و کارمان سخت شده و امیدوارم از این مرحله صعود کنیم و برای مرحله بعد از ابتدا برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

نظر شما