شناسهٔ خبر: 46562126 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازپس گیری ۲۲ هکتار اراضی ملی در داراب / کشف ۵۴۵ کیلو تریاک در فارس

مهم‌ترین حوادث ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۸۵ کیلو تریاک در استهبان

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی استهبان در بازرسی از یک سواری پژو، ۳۸۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در راستای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، مأموران انتظامی استهبان هنگام گشت‌زنی در محور روستایی "ماهفرخان-خانه کت"، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند سواری پژو ۴۰۵ را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۸۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: یک سواری ۴۰۵ که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص هر ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه بی امان و مستمر با مواد مخدر و سوداگران مرگ در سطح استان فارس ادامه خواهد داشت.

کشف ۲۳ دستگاه ماینر قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با انجام اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری استخراج ارز دیجیتال در یک انبار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۳ دستگاه استخراج ارز خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: عده‌ای فرصت طلب و سودجو به منظور کسب منفعت، دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را به صورت غیر مجاز به برق شهری متصل کرده و باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شوند که پلیس در این رابطه با این افراد برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

کشف ۷۹ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۷۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی افزود: ماموران انتظامی "لارستان" در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او بیان داشت: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف و در بازرسی از آن، ۷۹ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

ایست پلیس به پراید حامل ۹۰ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۹۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک سواری پراید خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۹۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های پلیس است که انتظامی این شهرستان با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

بازپس گیری ۲۲ هکتار اراضی ملی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از بازپس گیری ۲۲ هکتار اراضی ملی به ارزش ۲۲ میلیارد ریال از افراد سودجو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به متراژ ۲۲ هکتار واقع در حوالی روستای "مروارید"، موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در نتیجه تحقیقات و استعلام از مراجع قانونی و انجام بازدید میدانی و کارشناسی اراضی مورد نظر، مشخص شد که افردی اقدام به تصرف ۲۲ هکتار از اراضی مرغوب دولتی کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب تصریح کرد: در این رابطه ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی، اراضی تصرف شده را خلع ید و به بیت المال برگردادند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۲۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: نیروی انتظامی و دستگاه قضا با افراد ناپاکی که قصد دست درازی به اموال بیت‌المال داشته باشند برخورد قاطع و قانونی می‌کنند.

گفتنی است در این خصوص تعدادی از کسانی که اقدام به زمین خواری کرده‌اند شناسایی و تلاش برای دستگیری آنان و معرفی به مراجع قضائی ادامه دارد.

دستگیری شکارچیان متخلف و کشف ۸ لاشه خرگوش

فرمانده انتظامی قیروکارزین از دستگیری ۳ شکارچی غیر مجاز و کشف ۸ لاشه خرگوش در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین حین کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری پ‍‍ژو پارس دارای ۳ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۸ لاشه خرگوش شکار شده کشف و ۳ نفر در این خصوص دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز، قاچاقچیان مواد مخدر، سرقت و ... موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از شناسایی و دستگیری فردی که با یک قبضه سلاح شکاری باعث رعب و وحشت برای مردم شده بود خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم با اسلحه شکاری اقدام به تیراندازی در سطح شهرستان و باعث رعب و وحشت در بین شهروندان شده است شناسایی و دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه شکاری کشف شد، تصریح کرد: وی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صارمی ضمن قدردانی از تعامل و همکاری خوب مردم با پلیس، گفت: نیروی انتظامی با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت در چارچوب قانون برخورد می‌کند و از مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده فعالیت‌های مجرمانه و غیر قانونی توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس را مطلع تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری مالخر اموال مسروقه در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای و کشف مقادیر قابل توجی اموال مسروقه به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت، ماموران انتظامی "ارسنجان" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که یک نفر مالخر اموال مسروقه را از سارقان خریداری و آنان را در مخفیگاه خود دپو کرده است که دستگیری وی را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند مالخر را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ارسنجان عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم مقادیر قابل توجهی لوازم مسروقه از جمله تلویزیون، سماور، پیک نیک، کابل برق، چراغ نفتی، پمپ و موتور کولر، تعدادی شیرآلات، آچارو و... کشف شد.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در صورتی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند با مراجعه به پلیس اگاهی اموال خود را شناسایی و هرگونه فعالیت مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما