شناسهٔ خبر: 46561718 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

غربالگری کرونایی مسافران ورودی به کشور ادامه دارد

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که اجرای طرح غربالگری مسافران مبادی مرزی رسمی کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، محمدحسن قوسیان مقدم، با اشاره به اجرای طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی کشور، اظهار کرد: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از ۲۸ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و در همین راستا نیز ۴۳۱ نفر از نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر از سازمان‌های داوطلبان، جوانان و … از ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ استقرار خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح صرفاً مربوط به تعطیلات نوروزی نبوده و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت، گفت: تا هرزمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا بخواهد اجرای این طرح ادامه خواهد داشت و در همین راستا نیز همچنان اجرای این طرح ادامه دارد.

قوسیان مقدم با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار نفر از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر غربالگری شده‌اند، گفت: در سازوکار اجرای این طرح تمام افراد مورد بررسی قرار گرفته و در جریان آن افراد مشکوک و دارای علائم جداسازی شده و از آنان تست کرونا اخذ می‌شود در همین راستا نیز طبق آمارها تا روز گذشته از ۶۹۰۸ نفر هم که دارای علائم بودند، تست PCR گرفته شد و ۴۴ نفر از مسافران مشکوک به بیماری کرونا به قرنطینه منتقل شدند. همچنین از بیش از ۲۱ هزار نفر نیز تست فوری کرونا گرفته شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما