شناسهٔ خبر: 46553253 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته اخبار حوادث ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰؛

دستگیری عامل جنایت قتل زنی جوان در کمتر از ۳۰ دقیقه/خودرو نیسان مزاحم در ایرانشهر توقیف شد

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

خودرو نیسان مزاحم در ایرانشهر توقیف شد

 فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: یک دستگاه خودرو وانت نیسان که با حرکات نمایشی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کرد، توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ حسن کیخا اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی و راهور شهرستان ایرانشهر یک دستگاه خودرو وانت نیسان را به علت حرکات نمایشی در محور «ایرانشهر به روستای سرزه» متوقف کردند.

او  افزود: راننده این خودرو با حرکات نمایشی خطرناک و حادثه ساز و همچنین ایجاد ترافیک در محور باعث ایجاد مزاحمت برای مردم شده بود، که با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر ادامه داد: سرعت و سبقت های غیرمجاز، لایی کشیدن در سطح معابر شلوغ و... از جمله تخلفات این خودرو است که راننده به دفعات مرتکب آن شده است.

او  تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودرو برای سیر مراحل قانونی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی و احترام به حقوق شهروندان توسط رانندگان، خاطر نشان کرد: پلیس با جدیت و قاطعانه با رانندگان متخلفی که با حرکات نمایشی و امثال آن سبب ایجاد اخلال در نظم شهری و مزاحمت برای شهروندان می شوند برخورد می کند.

دستگیری عامل جنایت قتل زنی جوان در کمتر از ۳۰ دقیقه

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری قاتل زن جوان زابلی در کمتر از ۳۰ دقیقه پس از وقوع جنایت، دراین شهرستان خبر داد.

سردار "احمد طاهری بیان داشت: در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال جاری در پی قتل مسلحانه زنی ۳۰ ساله در محله حسین آباد شهرستان زابل، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران پلیس در محل و انجام تحقیقات میدانی و هدایت فرمانده انتظامی شهرستان مشخص شد این زن جوان طی یک نزاع با شلیک سلاح شکاری به وسیله برادرش به قتل رسیده و متهم از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده قاتل ۴۱ ساله شناسایی و درنهایت با اشراف اطلاعاتی پلیس مخفیگاه وی در کمتر از ۳۰ دقیقه از وقوع قتل شناسایی که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک قبضه سلاح شکاری که بوسیله آن مرتکب قتل شده بود کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از انتظامی شهرستان زابل به دلیل سرعت عمل ماموران در دستگیری قاتل، بیان داشت: متهم در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی باهمدستی برادرش اعتراف و انگیزه قتل را اختلافات و درگیری قبلی و انتقام جویی با خواهر ودامادش عنوان کرد.

او  خاطرنشان کرد: طی یک عملیات منسجم دیگر برادر متهم نیز دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان در پایان با تاکید بر اینکه بزرگان طوایف وریش سفیدان نقش بسزایی در پیشگیری از نزاع‌های دسته جمعی دارند و می‌توانند اختلافات طایفه‌ای و قدیمی را حل و فصل و طرفین را به سازش دعوت کنند گفت: با مشارکت و ورود بزرگان طوایف وریش سفیدان است که می‌توان از وقوع بسیاری اتفاقات ناگوار مانند قتل، نقص عضو و صدمات جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

دستگیری سارق سیم و کابل برق در نیکشهر

با تلاش ماموران پاسگاه انتظامی "پیپ" شهرستان نیکشهر سارق سیم وکابل برق با ۳ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ " محمود رضا صادقی بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت سیم و کابل برق از مدرسه‌ای در یکی از روستا‌های توابع شهرستان نیکشهر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او بیان داشت: با اقدامات فنی، تخصصی و تحقیقات صورت گرفته توسط ماموران انتظامی پاسگاه "پیپ" یک نفر سارق در این زمینه شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: متهم پس ازانتقال به پاسگاه انتظامی در تحقیقات تخصصی وبازجویی‌های صورت گرفته به ۳ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر خاطر نشان کرد: از سارق مقداری اموال مسروقه شامل، ۱۰ عدد لامپ کم مصرف، ۲ دستگاه پروژکتور، ۱۳۰ متر کابل برق و یک عدد درب فلزی کشف و جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

دستگیری سارق تابلو‌ها و علائم اداره راه و ترابری در شهرستان زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق تابلو‌ها و علائم اداره راه و ترابری وکشف ۶ فقره سرقت دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت تابلو‌های اداره راه و ترابری در شهرستان زابل، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان سرقت در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران انتظامی با همکاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی سارق شده و طی یک عملیات هدفمند متهم را لحظاتی پس از سرقت تابلو‌ها وعلائم اداره راه وترابری درخیابان نیمروز دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهم ۲۴ ساله دربازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۶ فقره سرقت تابلو‌ها و علائم اداره راه اعتراف که در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد ۱۰ عدد تابلو کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ادامه داد: در این رابطه ۲ نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر که در بازرسی از محل ضایعات فروشی آن‌ها تعداد ۵۰ عدد تابلو و تجهیزات راهداری دیگر کشف شد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به اینکه هر ۳ متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند، خاطرنشان کرد: آسیب رساندن و یا تخریب اموال عمومی اعم از تابلو‌ها یا علائم ادارات جرم محسوب می‌شود و این مورد به ویژه در خصوص تابلو‌های هشدار دهنده به سبب ایجاد زمینه‌های خطر بسیار مهم است.

سارق مسلح احشام در کمتر از ۱۲ ساعت در خاش به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری یک سارق مسلح احشام و کشف ۱۵ راس دام سبک در کمتر از ۱۲ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی" در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه احشام از جمله سرقت ۸۰ راس دام سبک در محور‌های مواصلاتی شهرستان خاش بررسی موضوع و دستگیری سارق در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران انتظامی شهرستان با رصد اطلاعاتی، شگرد‌های پلیسی و گشت‌های هدفمند سارق را که در حال جابه جایی ۱۵ راس از احشام با خودروی پژو ۴۰۵ بود را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با بیان اینکه جهت تحقیقات بیشتر سارق تحویل پلیس آگاهی شد، افزود: از سارق ۱۵ راس دام سبک و یک قبضه سلاح کلت کشف شد.

سرهنگ کوچکزایی در خاتمه بابیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، افزود: نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی با سارقان و مخلان امنیت و آرامش به شدت برخورد می‌کند

کشف ۳۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق از خودروی ۴۰۵ در نیکشهر

با تلاش ماموران یگان امداد شهرستان نیکشهر ۳۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق در بازرسی از خودروی ۴۰۵ کشف شد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی بیان داشت: تیمی از ماموران یگان امداد شهرستان نیکشهر هنگام ایست و بازرسی در محور "نیکشهر- بنت" حوالی پل "هیتان" به یک دستگاه پژو ۴۰۵ که با سرعت زیاد به سمت نیکشهر در حال حرکت بود، مشکوک و دستور ایست دادند.

او  افزود: راننده خودرو به محض دیدن ماموران با سرعت زیاد اقدام به فرار کرد که در نهایت پس از طی مسافتی با تنگ شدن عرصه بر خود با رها کردن خودرو در حاشیه جاده اقدام به فرار به سمت ناهمواری‌های اطراف کرد که با سرعت عمل ماموران دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودروتعداد ۳۲۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بر آورد شده است، تصریح کرد: خودرو توقیف که در این رابطه فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

باند سارق و مالخران سیم و تجهیزاتی مخابراتی در"سیب وسوران" متلاشی شدند

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان سیب وسوران از انهدام باند سارق و مالخران سیم و کابل برق و تجهیزات مخابراتی توسط عوامل انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"حسین نوری" اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان سوران موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد قضایی و انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران انتظامی شهرستان سوران با انجام اقدامات پلیسی گسترده و گشت زنی هدفمند سارق مورد نظر را که با تشکیل یک باند با همراهی تعدادی مالخر اقدام به سرقت‌های متعدد سیم و کابل برق می‌کردند، شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در حین سرقت دستگیر کردند.

او  با اشاره به اینکه سارق و ۲ مالخر در بازجویی‌های اولیه به ۶ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان سوران اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان در انبار ضایعاتی حاشیه شهر مقادیری سیم و کابل برق و تیر‌های مخابراتی مسروقه کشف و ضبط کردند.

سرپرست انتظامی شهرستان سیب وسوران در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

جمع آوری ۲۰ خرده فروش و معتاد متجاهر در "فنوج"

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری ۲۰ نفراز خرده فروشان و معتادین متجاهر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"احمد گرجی تبار بیان داشت: روز گذشته در راستای برخورد با هنجارشکنان جامعه، پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر با اقتدار کامل توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فنوج در سطح این شهرستان اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح با هماهنگی مقام قضایی با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند، ۲۰ نفر از خرده فروشان و معتادین متجاهر و کارتن خواب از سطح حوزه استحفاظی جمع آوری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج با اشاره به معرفی فروشندگان مواد مخدر به مراجع قضایی و همچنین معتادان به مراکز درمانی، خاطر نشان کرد: شهروندان هرگونه خبر در رابطه با وجود معتادان یا اطلاع از حمل و توزیع مواد مخدر در سطح شهر و معابر را با شماره ۱۱۰ در میان بگذارند.

دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات و محتویات خودرو در"چابهار"

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان"چابهار" از دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات خودرو با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "علی قریب زاده بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در سطح شهرستان "چابهار" موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب، هنگام گشت زنی در خیابان توحید این شهر به فردی که در حال سرقت باطری خودروی پرایدی بود، مشکوک شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ قریب زاده گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی بود، ولی با مشاهده مستندات پلیس به ۵ فقره سرقت قطعات و اموال داخل خودرو اعتراف کرد.

او با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی از شهروندان خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به ابزار‌های ایمنی از جمله قفل پدال، فرمان و دزدگیر تجهیز کرده و هنگام ترک خودرو از بسته شدن درب آن اطمینان حاصل نمایند و هرگز اموال با ارزش خود را داخل خودرو قرار ندهند.

انتهای پیام/ع

نظر شما