شناسهٔ خبر: 46544893 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قاسمپور: بازیکنان ما در مسابقات آسیایی باید با تجربه عمل کنند

کارشناس فوتبال کشورمان درباره شرایط تیم فوتبال فولاد خوزستان قبل از دیدار این تیم در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم‌ قاسمپور کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با شرایط تیم فولاد خوزستان نماینده فوتبال کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: احساس می‌کنم شرایط تیم فولاد خوزستان نسبت به وضعیت این تیم در سال گذشته کمی افت کرده است. البته پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته بوده و آن‌ها نتوانستند بازیکنان مد نظر خود را جذب کنند. متاسفانه همانطور که سرمربی فولاد خوزستان جواد نکونام در مصاحبه‌های خود نیز عنوان کرده است، فولادی‌ها شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند.

قاسمپور ادامه داد: البته وضعیت کلی فوتبال ما نیز اکنون بد است، اما امیدوارم با همت و غیرتی که بازیکنان ما دارند بتوانند نتایج خوبی را در مسابقات خود کسب کنند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره حضور جواد نکونام در راس کادر فنی فولاد خوزستان و تاثیر این مربی بر تیم خود گفت: حضور جواد نکونام می‌تواند بر روی تیم خود تاثیر گذار باشد، اما یک مربی تنها با داشتن ابزار مناسب می‌تواند نتیجه بگیرد و بدون آن حتی مورینیو نیز نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

قاسمپور ادامه داد: یک مربی خوب هر قدر که با تجربه باشد، باز هم اگر ابزار لازم و تدارکات مناسب مانند مسابقات تدارکاتی و بازیکنان خوبی نداشته باشد نمی‌توان از او انتظار نتیجه گیری داشت.

او ادامه داد: وضعیت تیم ملی کشورمان نیز همین گونه است و بازیکنان نه تدارکات خوب و نه شرایط مناسبی دارند و با این مشکلات نمی‌توان از آن‌ها انتظار نتایج مطلوبی داشت.

به هر حال هر مربی اگر نفرات لازم و مناسب تیم و امکانات خوبی داشته باشد می‌تواند با دانش و تجربه خود نتیجه بگیرد و جواد نکونام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مسابقات آسیایی با لیگ خودمان متفاوت است

قاسمپور در ارتباط با حریف فولاد خوزستان در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا گفت: شناخت کاملی از این تیم ندارم، اما با توجه به شنیده‌ها و همچنین نتایج مسابقات گذشته این تیم در لیگ امارات، العین مانند تیم سال‌های گذشته خود چندان قوی نیست و نسخه‌ای ضعیف‌تر از تیم چند سال قبل این باشگاه در مقابل فولاد به میدان می‌رود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره بازیکنان خارجی تیم فولاد خوزستان (آیاندا پاتوسی، لوسیانو پریرا و موسی کولیبالی) و تاثیر آن‌ها در روند تیمی فولادی‌ها عنوان کرد: بسیاری از گل‌های فولاد خوزستان را در این فصل همین ۳ بازیکن به ثمر رسانده اند و حضور این بازیکنان بسیار تاثیر گذار است، اما مسابقات آسیایی با لیگ خودمان تفاوت دارد و در این بازی‌ها هر دیدار شرایط خاص خودش را دارد.

قاسمپور درباره احتمال صعود شاگردان جواد نکونام به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: امیدوارم که این اتفاق رخ دهد، اما با تجربه‌ای که از حضور در تیم‌های عربی کسب کرده ام و همچنین میزبانی عربستانی‌ها در این مسابقات، نماینده‌های فوتبال کشورمان و بازیکنان تیم‌های ما باید با هوش و با تجربه عمل کنند چرا که آن‌ها تمام سعی خود را انجام می‌دهند تا بازیکنان ما را عصبی کنند و شرایط را به نفع خود رقم بزنند و بازیکنان ما باید مراقب باشند.

او ادامه داد: با وجود این که احساس می‌کنم فولاد مانند تیم سال گذشته خود نیست، اما در کل تیم خوبی است و به امید خدا می‌تواند سر بلند از این بازی بیرون آید.

امیدوارم بالاخره تیمی از کشورمان بتواند قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند

پیشکسوت فوتبال کشورمان در ارتباط با احتمال قهرمانی یکی از نماینده‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیای این فصل عنوان کرد: مثالی است که می‌گویند هر چه را بکارید روزی برداشت خواهید کرد. اکنون باید دید که ما در فوتبالمان چه چیزی را کاشته ایم که اکنون بخواهیم به دنبال برداشت آن باشیم.

او ادامه داد: البته پرسپولیسی‌ها در سال‌های گذشته عملکرد خوبی داشته و ۲ بار به فینال این مسابقات صعود کرده اند و استقلالی‌ها نیز یکی از تیم‌های با تجربه آسیا هستند و سابقه‌ی قهرمانی این مسابقات را در کارنامه دارند. احساس می‌کنم همین تجربه‌های این ۲ تیم نسبت به فولاد و تراکتور می‌تواند کمک بیشتری به آن‌ها بکند.

او در پایان گفت: خیلی از تیم‌های باشگاهی و حتی ملی ما با مشکلات فروان و عجیبی مانند نداشتن امکانات اولیه و زمین تمرین رو به رو هستند، اما امیدوارم بعد از چندین سال یکی از تیم‌های ما بتواند به مقام قهرمانی این مسابقات برسد.

بیشتر بخوانید 

انتهای پیام/

نظر شما