شناسهٔ خبر: 46542324 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حمایت بایدن از شاه اردن

رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با ملک عبدالله دوم برحمایت کشورش از اردن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی وقایع اتفاق افتاده در اردن و کودتا علیه پادشاه این کشو طی تماس تلفنی با ملک عبدالله دوم شاه اردن از همبستگی با این کشور خبر داد و بر حمایت از وی برای حفظ ثبات تاکید کرد.

طبق بیانیه صادر شده از سوی کاخ سفید، بایدن ضمن تاکید بر اهمیت رهبری عبدالله دوم برای آمریکا و منطقه از حمایت قوی واشنگتن از اردن خبر داده است.

رئیس جمهور آمریکا طی این تماس بر راه حل دو دولتی برای مساله فلسطین و اسرائیل نیز تاکید کرد.

نیرو‌های امنیتی اردن در روز شنبه (۱۴ فروردین ماه) اعلام کردند گروهی از نزدیکان پادشاه اردن قصد اجرای کودتای نظامی را داشتندن که با بازداشت عاملانش این کودتا به سرانجام نرسید. «شاهزاده حمزه بن حسین» و «باسم عوض‌الله» از جمله بازداشت شدگان بودند، منابع اردنی نیز طی گزارش‌هایی ولیعهد عربستان و مقامات امارات را از طراحان این کودتا معرفی کردند.

در پی این اتفاق نیز ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به انتشار برخی اخبار از وقوع کودتای نافرجام در اردن و در ادامه آن بازداشت گسترده اعضای خاندان سلطنتی این کشور، واکنش نشان داد و گفت: ما گزارش‌های مربوطه به اردن را به دقت دنبال می‌کنیم و با مقامات این کشور در تماسیم.

وی با تاکید بر اینکه عبدالله دوم، شاه اردن یکی از شرکای مهم آمریکا محسوب می‌شود، ادامه داد: او از حمایت کامل واشنگتن برخوردار است.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در پیامی خطاب به مردم خود در ارتباط با تحولات اخیر این کشور و اقدامات حمزه بن‌حسن، برادر خود و ولی‌عهد سابق اطمینان داد که فتنه خاموش شده است و اردن در امنیت و ثبات قرار دارد.

 

نظر شما