شناسهٔ خبر: 46388397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احداث یک پست اسکله نفتی در بندر چابهار در سال ۱۴۰۰

معاون بندری سازمان بنادر گفت: احداث اسکله‌های خدماتی و نیز احداث یک پست اسکله نفتی و کریدور خطوط لوله نفتی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید بهشتی چابهار برای سال ۱۴۰۰ هستند.

صاحب‌خبر -

فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه برای اولین بار کتابچه تعرفه خدمات بندری و دریایی با آخرین تغییرات مربوطه پس از هماهنگی با ارگان‌های مختلف تصویب شد، گفت: این کتابچه با هماهنگی دستگاه‌های مختلف  از جمله  سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، شورای عالی هماهنگی ترابری کشور  تهیه و در مراجع ذی‌صلاح تصویب شده و از ماه آینده  در  تمامی  بنادر کشور اعمال خواهد شد.

ظرفیت بندر شهید بهشتی به ۵.۸ میلیون تن رسید

معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه  بندر چابهار، بندری راهبردی در نقشه راه توسعه کشور است که  همواره در طرح‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی، مورد توجه ویژه قرار داشته است، افزود: فاز اول  این برنامه  با سرمایه‌ای بالغ بر ۳۴۱ میلیون دلار انجام شده و  ظرفیت این بندر به ۵.۸ میلیون تن افزایش یافته است.

منتصر کوهساری  اظهارکرد:  فاز اول  این برنامه در بندر چابهار اجرا شده  که  شامل احداث ۲ پست اسکله کانتینری به طول ۷۲۰ متر با آبخور ۱۶ متر و احداث ۳ پست اسکله چند منظوره (۱ پست به طول ۳۰۴ متر با آبخور ۱۶ متر و ۲ پست به طول ۳۸۰ متر با آبخور ۱۴ متر) است.

 او با اشاره به اجرای پروژه‌هایی از جمله  احداث پست اسکله کانتینری و اسکله چند منظوره در بندرچابهار گفت: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای این بندر می‌توان به احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات اشاره کرد که عملیات احداث آن آغاز شده است.

منتصر کوهساری بیان کرد:  طرح احداث این سیلو، در راستای ایفای نقش بندر چابهار به عنوان قطب تامین و توزیع غلات نواحی شرقی کشور تعریف شده است و هماهنگی‌های لازم در این خصوص با تامین‌کنندگان کالا‌های اساسی کشور انجام  شده و نظارت بر اجرای آن هم در حال عملیاتی شدن است.

معاون بندری سازمان بنادر ودریا نوردی با بیان اینکه  احداث انبار‌های سرپوشیده نگهداری کالا، احداث اسکله‌های خدماتی و نیز احداث یک پست اسکله نفتی و کریدور خطوط لوله نفتی به منظور اتصال این اسکله به مخازن نفتی در اراضی پشتیبانی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای بندر شهید بهشتی چابهار برای سال ۱۴۰۰ هستند، افزود:  این پروژه‌ها در کنار چند پروژه دیگر در مرحله تصویب در کمیته DSS و هیئت عامل قرار دارند و ازسوی دیگر  هم اکنون یک شرکت هندی (IPGL) اپراتور  بندر چابهار است  که تامین تجهیزات بخشی از تعهدات این شرکت به شمار می‌رود.

 انتهای  پیام/

نظر شما