شناسهٔ خبر: 46386008 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازتاب مسابقات هاکی روی یخ ایران در سایت فدراسیون جهانی

مسابقات هاکی روی یخ ایران در سایت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ بازتاب داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس از پایان اولین دوره مسابقات اسکیت هاکی روی یخ جام ایران مال در اسفند ماه ٩٩، این مسابقات مورد توجه فدراسیون جهانی هاکی روی یخ IIHF قرار گرفت و گزارش کاملی از این مسابقات در سایت این فدراسیون انعکاس داده شد.

قهرمانان نخست ایران

اولین دوره مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ مردان و زنان در تهران برگزار شد. ایران که در سال 2019 به عضویت فدراسیون بین المللی هاکی روی یخ در آمده است،با میزبانی اولین دوره مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ زنان و مردان در تهران،  گامی دیگردرانجام جذاب ترین بازی دنیا به جلو برداشته است. ایران قصد شروع این رشته ورزشی در سالهای قبل را داشت اما بدلیل وجود محدودیت پیست هاکی روی یخ کوچک در تهران، مشهد و جزیره کیش، این امر محقق نشد.
ایران بیش از یک دهه است که در رشته ورزشی اسکیت هاکی (شاخه اینلاین ) فعالیت می کند و یکی از قدرت های بزرگ این رشته در قاره آسیا محسوب می شود و بدین خاطراست که کشف بازیکنان مجرب اسکیت جهت جذب به ورزش هاکی روی یخ و برخورداری از تجربه جدید، برای فدراسیون اسکیت و انجمن هاکی روی یخ ایران کار سختی نیست.
مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ در ماه مارس و در پیست یخ به مساحت 60 در 30 متر با گنجایش 450 صندلی و فضایی جهت 2500 تماشاگر در دورتا دور پیست برگزار شد.
برگزاری اولین دوره این مسابقات با توجه به زمان شیوع بیماری کووید 19آسان نبود، اما پس از اخذ تست کرونا از کلیه اعضای تیم های شرکت کننده واتخاذ اقدامات ایمنی در زمین بازی، مسابقات با حضور چهار تیم مردان آغاز و در یک بازی سخت در فینال، تیم آنلاین تایر با نتیجه 2 بر 1 تیم آیس باکس راشکست داد و عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد.
پس از ‌این مسابقات آقایان، مسابقات هاکی روی یخ زنان با حضور سه تیم بصورت رفت و برگشت برگزار گردید و در نهایت تیم آنلاین تایر با شکست حریفان خود بالاتر از رقبای خود دختران ام دات آر فرمانیه و آیس باکس موفق به کسب عنوان نخست مسابقات شد.

بیشتر بخوانید: تمرین استقلال در غیاب 9 آبی پوش/عکس

253 251

برچسب‌ها:

نظر شما