شناسهٔ خبر: 46330855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزش باد شدید، گرد و غبار و بارش‌های رگباری پدیده‌ها جوی زنجان تا پایان هفته است

مدیرکل هواشناسی استان زنجان وزش باد شدید، نفود گروغبار و بارش‌های رگباری را پدیده‌های جوی استان تا پایان هفته اعلام کرد و گفت: کاهش دما هم برای عصر پنج‌شنبه تا صبح جمعه پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از نقشه‌های هواشناسی، استان امروز شاهد آسمانی صاف، قسمتی ابری و غبارآلود خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: وضعیت جوی استان از بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید تغییر خواهد کرد که نتیجه آن بارش‌های رگباری پراکنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته شرایط برای نفوذ توده گردوغبار و کاهش کیفیت هوا فراهم خواهد بود، تصریح کرد: از فردا با نفوذ سامانه‌ای به منطقه، شاهد وزش بادهای  شدید خواهیم بود که در روز پنج‌شنبه هم ادامه خواهد داشت.

رحمان‌نیا ادامه داد: از عصر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه بارش‌های رگباری باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در حد خفیف تا متوسط عمده‌ترین پدیده جوی پیش‌بینی شده در سطح است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه وزش‌های باد آغاز شده در استان دو روز نخست هفته آینده هم ادامه می‌یابد، افزود: دمای هوا از عصر روز پنج‌شنبه تا صبح روز جمعه روند کاهشی خواهد داشت.

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما