شناسهٔ خبر: 46329551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تزریق واکسن کرونا عوارض و یا خطراتی دارد؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه زمان بیشتری برای قضاوت واکسن کرونا لازم است، گفت: به ندرت مواردی از واکنش‌های شدید آنافیلاکسی گزارش شده است که در چنین مواردی از تزریق دوز دوم واکسن باید پرهیز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مرضیه توکل، فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص عوارض و خطرات احتمالی واکسن کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: واکسن‌هایی که در دنیا  استفاده می‌شود مدت زیادی از استفاده از آنها نگذشته است و هنوز تمام عوارض آنها به صورت کامل شناخته شده نیست.

وی افزود: در دنیا تا کنون  نزدیک به ۹۰ میلیون دوز استفاده شده است و خوشبختانه عوارض شدید و جدی به همراه نداشته است.

توکل ادامه داد: گاهی ممکن است کسانی که واکسن را تزریق می‌کنند دچار عوارض خفیفی تب، سردرد، خستگی، درد عضلانی و یا التهاب و قرمزی یا درد در محل تزریق واکسن شوند که اکثر این علائم خفیف و گذرا هستند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: به ندرت مواردی از واکنش‌های شدید آنافیلاکسی گزارش شده است که در چنین مواردی از تزریق دوز دوم واکسن باید پرهیز شود.

وی در پایان یادآور شد: مطالعات درباره کسانی که بعد از واکسیناسیون دچار عوارض کشنده شده‌اند ادامه دارد اما تا به حال تزریق هیچ واکسنی به دلیل عوارض خطرناک کشنده متوقف نشده است.

انتهای پیام/ج

نظر شما