شناسهٔ خبر: 46292205 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ساعت پخش "پایتخت" از امشب تغییر می‌کند/ برنامه رشیدپور هر شب در عید نوروز

تسنیم

دو قسمت پایانی سریال "پایتخت" از امشب ساعت ۲۲:۱۵ پخش می‌شود، برنامه رضا رشیدپور هم در ایام نوروز هر شب روی آنتن خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در بسته خبری امروز رادیو و تلویزیون، خبرهایی همچون پخش دو قسمت پایانی سریال "پایتخت۶"، نوروزی شدن برنامه رضا رشیدپور، تدارک نوروزی شبکه نسیم و برنامه تحویل سال رادیو نمایش به همراه جزئیات آمده است:

پخش دو قسمت پایانی "پایتخت۶" از امشب

این شب‌ها تلویزیون خلاصه قسمت‌های "پایتخت ۶" را ساعت ۱۹:۱۵ روی آنتن برد و از امشب به دلیل پخش دو قسمت پایانی که به تازگی در رامسر فیلمبرداری شده، آنتن ۲۲:۱۵ کنداکتور همیشگی پخش سریال‌های همیشگی را برای آن درنظر گرفته است. بنابر اعلام معاون سیما فصل هفتم سریال "پایتخت" در ۱۴۰۰ به تولید خواهد رسید.

ساخت سریال تلویزیونی "پایتخت که نوروز ۱۳۹۹ از تلویزیون پخش شد، به دلیل شیوع کرونا در کشور نیمه تمام ماند.

«سیم آخر» هر شب از شبکه سه

مسابقه «سیم آخر» با اجرای رضا رشیدپور و تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضائیان در ایام نوروز ۱۴۰۰  با تغییرات ویژه‌ای همراه خواهد بود که از جمله آن رقابتی شدن برنامه است. پیش از این ۲ گروه به صورت جداگانه در مسابقه شرکت می‌کردند و حالا این ۲ گروه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

ویژه‌برنامه نوروزی «سیم آخر» از ابتدای فروردین آغاز می‌شود و هر شب ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه سه می‌رود و طی شب‌های مختلف برخی از هنرمندان و چهره‌ها با تیمی از دوستانشان در این رقابت شرکت کرده‌اند.

این برنامه آیتم‌ها و بخش‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است که از جمله آنها ذهن خوانی‌های سعید فتحی روشن شعبده باز برگزیده «عصر جدید» است.

همچنین به تازگی امکان ویژه‌ای برای مخاطبانی که در منزل هستند و علاقه‌مندند در مسابقه شرکت کنند طراحی شده است که می‌توانند همزمان با شرکت‌کننده‌های مسابقه رقابت کنند که از طریق تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن تلوبیون امکان‌پذیر شده است.

ضبط برنامه نوروزی «سیم آخر» مدتی است آغاز شده و از جمله ویژگی‌های این مجموعه نبود تماشاگر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

تدارک هفت برنامه ویژه در شبکه «نسیم» برای نوروز ۱۴۰۰

برنامه‌های «خندوانه»، «کودک شو»، «شوتبال»، «دست انداز»، «شکرستان»، «هوش برتر» و «نسیم آوا» برای ایام نوروز از شبکه نسیم پیش بینی و تدارک دیده شده است بر این اساس رامبد جوان و همراهانش که با «خندوانه» در فصل هفتم به آنتن برگشته و با تغییرات اساسی در فرم و با حفظ ساختار محتوایی در ایام نوروز از چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۳ مهمان خانه‌های مخاطبان خواهد شد.

«کودک شو» در ادامه فصل چهارم میزبان خانواده‌های برگزیده و فینالیست‌های این فصل است. این برنامه در ادامه با اضافه شدن آیتم‌ها و رقابت‌های متنوع، فضای رنگارنگ از نقش آفرینی کودکان در کنار والدین را به نمایش می‌گذارد و در مقابل ایجاد ارتباط با فرزند را در فضایی خاص تمرین می‌کنند. «کودک شو» در ایام عید شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۳ به میزبانی حمید گودرزی پخش می‌شود.

«شوتبال» در ویژه برنامه نوروزی خود با دعوت از هنرمندان و چهره‌های ورزشی، شکلی متفاوت از رقابت در کنار رفاقت را رقم زده است. این برنامه با اجرای حامد آهنگی نوروز ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

«هوش برتر» که در فصل یک و ۱۰ سری از این برنامه، جایگاهی در بین علاقمندان به بازی‌های فکری و رقابت‌های جدی تلویزیونی پیدا کرد در ادامه و در فصل دوم با تغییرات گسترده در طراحی و اجرای به جدول پخش خواهد رسید. «هوش برتر» در فصل دوم با اجرای آریا طاهری در نوروز ۱۴۰۰ هر روز ساعت ۱۹ مهمان علاقمندان این برنامه است.

«دست انداز» عنوان مجموعه‌ای طنز و سرگرم کننده است که با کارگردانی شهاب عباسی برای ایام نوروز تدارک دیده شده، مجموعه طنز آیتمی «دست انداز» به نقد هنجارها و خرده فرهنگ‌های اجتماعی می‌پردازد و با لحن مطایبه گونه آنها را به نقد می‌کشاند. این مجموعه هرشب ساعت ۲۰ در نوروز پخش می‌شود.

سری جدید انیمیشن «شکرستان» امسال هم در نوروز به خانه‌های مخاطبان خود می‌آید و در ناکجا آبادی که ساخته، معضلات و مخاطرات اجتماعی را به چالش می‌کشد. «شکرستان» هر شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود

«نسیم آوا» نوروزی علاقمندان به موسیقی را همراه خود می‌کند و با پخش آثار خوانندگان کشور و بهره گیری از چهره‌های جوان و مستعد؛ دقایق پر انرژی را رقم می‌زند. یکی از ویژگی‌های این برنامه در این ایام پخش موسیقی فیلم سینمای ایران است که به کارکرد موسیقی در انتقال بهتر محتوا کمک می‌کند. «نسیم آوا» هر شب ساعت ۲۲:۳۰ با اجرای رضا محبی از شبکه نشاط نسیم پخش خواهد شد.

«۱۴ دو صفر» ویژه برنامه تحویل سال نو رادیو نمایش شد

رادیو نمایش در ویژه برنامه تحویل سال نو ۱۴۰۰، میزبان کمدین‌ها، بازیگران و خوانندگان قدیمی رادیو می‌شود.

میثم کریمی تهیه‌کننده برنامه رادیویی «۱۴ دو صفر» گفت: برنامه رادیویی «۱۴ دو صفر» از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۵ بعدازظهر روز شنبه ۳۰ اسفند از استودیو ۸ که قدیمی‌ترین استودیو ایران است، روی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌رود.

وی افزود: مهمانان این برنامه از کمدین‌ها، خواننده‌ها و بازیگران قدیمی رادیو هستند. آیتم‌های ویژه‌ای هم تدارک دیده شده است، به عنوان مثال آیتم درگذشتگان سال ۹۹، آیتم مدافعان سلامت، آیتم ویژه آخرین سال قرن یعنی سال ۱۴۰۰ که در آن اتفاقات مهم قرن را بررسی کردیم.

کریمی ادامه داد: مجریان این برنامه اسماعیل باستانی و شیما جان قربان هستند و محسن فراهانی و زهرا رحیم حسینی نیز نویسندگی آن را بر عهده دارند.

این تهیه‌کننده رادیویی در پایان گفت: امسال سال خاصی است و این برنامه هم خاص خواهد بود. امیدوارم شنوندگانی که قرار است سال تحویل با رادیو نمایش باشند، از شنیدن این برنامه لذت ببرند.

نظر شما