شناسهٔ خبر: 46264945 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

سبزپوشی بر قامت بورس ماندگار شد

آخرین روز کاری بورس با رشد ۱۷۱۸۲ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، امروز (چهارشنبه 27 اسفند) رشد 18492 واحدی شاخص کل بورس در ابتدای معاملات آخرین روز کاری در سال 99 این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 308 هزار واحد رساند و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی آخرین روز کاری بورس با رشد 17182 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 307 هزار واحدی قرار گرفت. بر اساس جدول معاملاتی روز جاری شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 4474 واحدی معادل  1.33 درصد به رقم 340 هزار و 538 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1862 واحدی معادل 0.43 درصد، عدد 439 هزار و 795 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1214 واحدی به رقم 286 هزار و 695 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 19123 واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 834 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 16796 واحد افزایش به رقم 969 هزار و 2 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 20181 واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و 602 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فارس، فملی، شپنا، شتران، اخابر و وبصادر به ترتیب با 3889، 3355، 2386، 1051، 984، 658 و 585 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بركت - گروه دارويي بركت، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان و ثبهساز - بهساز كاشانه تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات اروز گذشته نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، وامید، تاپیکو، شپنا و پارس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخاس، برکت، کویر و کبافق، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. همچنین بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سمازن(سیمان‌مازندران) با ۶.۱۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وامید، فباهنر، فولاد، وتوکا و فسازان بود. همچنین نماد معاملاتی کبافق(معادن‌ بافق) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کمنگنز، پتایر، خشرق، غالبر، سفانو و ساراب قرار گرفتند و معامله گران در 13 میلیارد و 18 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 730 هزار و 603 نوبت معامله و به ارزش 75 هزار و 280میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 26 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۶ هزار و ۳۰۹ واحدی معادل ۲.۹۰ درصد به یک میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۲۲ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۴۵۵ واحدی معادل ۲.۹۰   درصد به رقم ۳۳۶ هزار و ۸۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۰۸۸ واحدی معادل درصد، عدد ۴۳۷ هزار و ۹۲۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۱۳ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۵۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۸۴۷۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۱۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۰۴۳۴ واحد افزایش به رقم ۹۵۲ هزار و ۲۲۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۰۹۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۸۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات اروز گذشته نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، وامید، تاپیکو، شپنا و پارس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخاس، برکت، کویر و کبافق، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. همچنین بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سمازن(سیمان‌مازندران) با ۶.۱۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وامید، فباهنر، فولاد، وتوکا و فسازان بود. همچنین نماد معاملاتی کبافق(معادن‌ بافق) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کمنگنز، پتایر، خشرق، غالبر، سفانو و ساراب قرار گرفتند و بورس ۸ میلیارد و ۸۳۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۱۶ هزار و ۱۰۰ نوبت معامله و به ارزش ۸۰ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

نظر شما