شناسهٔ خبر: 46263725 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تسلا باز هم دچار حادثه شد

بار دیگر خودروهای تسلا دچار حادثه‌ای دردناک شدند که ممکن است ارتباطی با سیستم خلبان خودکار آنها داشته باشد. نیمه‌شب پنجشنبه گذشته یک دستگاه خودروی تسلا با نادیده گرفتن چراغ قرمز از یک تقاطع در شهر دیترویت عبور کرد و با یک کامیون تصادف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اینساید ای‌وی، تسلای سفیدرنگ در ساعت ۳:۲۰ بامداد تصادف و در زیر تریلر گیر کرد که خودرو را پیش از توقف در فاصله قابل‌توجهی می‌کشاند. هر دو سرنشین جان سالم به در بردند، هرچند گفته می‌شود حال مسافر در بیمارستان وخیم بوده است. راننده نیز در بیمارستان بستری شد، اما در زمان نوشتن این خبر جزئیات مربوط به وضعیت او مشخص نشده بود.

مقامات پلیس به‌تازگی این خبر را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند. این نخستین بار نیست که یک وسیله نقلیه تسلا زیر کامیون می‌رود. چندین سال پیش، دو تسلای مختلف نیز با سیستم نیمه مستقل (خلبان خودکار) در فلوریدا با چنین وضعیتی روبرو شدند. درحال حاضر در این مورد، هنوز هیچ صحبتی درباره درگیر بودن یا نبودن سیستم رانندگی نیمه مستقل در هنگام تصادف وجود ندارد.

طبق گفته «اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها» (NHTSA)، یک تیم تحقیق ویژه تصادف برای جمع‌آوری جزئیات در جستجوی این حادثه راه‌اندازی شده است. پس از دیدن تصاویر تصادف  و آنچه از تسلا باقی‌مانده، جای تعجب دارد که سرنشینان زنده مانده‌اند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، دست‌کم ۱۴ مورد تحقیقات درباره تصادفات وسایل نقلیه تسلا را داشته است. آنها در حال کار بر روی این موضوع هستند که بفهمند آیا سیستم خلبان خودکار مسئول حادثه اخیر بوده است و یا سایر موارد. تاکنون، خلبان خودکار مسئول ۳ تصادف منجر به مرگ در ایالات متحده از سال ۲۰۱۶ شناخته شده است.

تسلا به‌طور مداوم به رانندگان یادآوری می‌کند که هنگام استفاده از خلبان خودکار، دستان خود را روی فرمان نگه دارند و هوشیار و آماده باشند. در حال حاضر این خودروساز از دارندگان تسلا به‌عنوان آزمایش‌کنندگان بتای «سیستم کاملاً خودران» (FSD) پیشرفته‌تر استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید هنگام آزمایش بتای FSD هیچ تصادفی رخ نداده است.

نظر شما