شناسهٔ خبر: 46247623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری شورای کشورهای ترک‌زبان

رئیس جمهور قرقیزستان و دبیرکل شورای کشورهای ترک‌زبان در دیدار با یکدیگر بر ضرورت و اهمیت تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری اعضای این شورا تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «بغداد آمریف» دبیرکل شورای همکاری کشورهای ترک زبان دیدار کرد.

در این ملاقات رئیس جمهور قرقیزستان تأکید کرد: شورای کشورهای ترک زبان از زمان تأسیس نتایج خوبی کسب کرده و مورد حمایت جامعه جهانی قرار گرفته است.

وی به فعالیت این شورا در مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: تلاش‌های انجام شده در این راستا به کشورهای عضو شورا کمک می‌کند تا اقدامات لازم را برای تثبیت وضعیت اپیدمیولوژیک انجام دهند.

جباراف همچنین بر اهمیت ایجاد صندوق سرمایه گذاری شورای کشورهای ترک‌زبان و استقرار دفتر آن در «بیشکک» تأکید کرد.

آمریف نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: که نتایج موفقیت آمیز سفرهای جباراف به قزاقستان و ازبکستان به توسعه و وحدت جهان ترک کمک خواهد کرد.

دبیرکل شورای ترک  آمادگی خود را برای کمک در انجام اقدامات مشترک در تمام زمینه‌ها از جمله در زمینه استقرار صندوق سرمایه گذاری شورای ترک‌زبان‌ها در بیشکک ابراز داشت.

رئیس جمهور قرقیزستان همچنین تاکید کرد که این کشور به طور مداوم برای تقویت برادری و دوستی با کشورهای ترک زبان ادامه خواهد داد و مشارکت خود را در نشست غیررسمی سران کشورهای عضو شورا، که در آینده نزدیک برگزار می‌شود، به طور حتمی اعلام کرد.

در این نشست وزیر خارجه قرقیزستان نیز حضور داشت.

انتهای پیام/ح

نظر شما