شناسهٔ خبر: 46241367 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هفت سین به روایت عکاسان

نمایشگاه عکس «سفره‌های هفت‌سین» و موزه عکاسی ایران شامگاه دوشنبه ـ ۲۵ اسفندماه ـ با تجلیل از پنج هنرمند پیشکسوت و پزشک هنرمند مدافع سلامت در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، نمایشگاه عکس «سفره‌های هفت‌سین» همزمان با گشایش بزرگترین موزه عکاسی ایران در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران عصر دوشنبه ۲۵ اسفندماه افتتاح شد.

نمایشگاه عکس «سفره‌های هفت‌سین» شامل ۶۲ تابلو از ۴۷ هنرمند است که در تالار آیینه برج آزادی به نمایش درآمد. این نمایشگاه منتخبی از آثار برگزیدگان ۵ دوره مسابقات عکاسی از سفره‌های هفت سین است که از جمله هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه حضور دارد می‌توان به حسن غفاری و آلفرد یعقوب‌زاده اشاره کرد.

در بخشی از این مراسم، مراسم تکریم و تجلیل از نرگس رادمان پزشک هنرمند عکاس و مدافع سلامت نیز که یکی از عکس‌هایش در نمایشگاه سفره‌های هفت‌سین روی دیوار رفته است، برگزار شد.

محمدعلی جدیدالاسلام هنرمند پیشکسوت عکاس که بزرگترین موزه عکاسی ایران در برج آزادی با کلکسیون دوربین و عکس‌های او آغاز به کار می‌کند، در سخنانی گفت: این مجموعه حاصل زحمت ۵۶ ساله من است؛ از سال ۱۳۴۳ اقدام به جمع‌آوری دوربین عکاسی، عکس و شیشه‌های قدیمی کردم و مجموعه‌ای غنی تهیه شد.

سیدعباس عظیمی مدیر برج آزادی در این مراسم با انتقاد از شهرداری تهران، به اینکه برج آزادی زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اشاره کرد و گفت: نمی‌دانم شهرداری برای چه دنبال این است که برج آزادی را از زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجموعه شهرداری منتقل کند. این مجموعه اگر در آن برنامه‌های هنری و فرهنگی اتفاق نیفتد، رونقی نخواهد داشت. در واقع اصل و اساس یک مجموعه هنری حضور هنرمندان و رفت و آمد آنهاست.

ادامه مراسم اختصاص به تجلیل از هنرمندان پیشکسوت داشت که از سیدحسن ارژنگ‌نژاد هنرمند نقاش، طراح و مجسمه‌ساز متولد ۱۳۰۰، خسرو حکیم رابط نویسنده و نمایشنامه‌نویس پیشکسوت متولد ۱۳۰۹، ایران درودی هنرمند نقاش، نویسنده و کارگردان متولد ۱۳۱۵، داریوش ارجمند پیشکسوت سینما، تیاتر و تلویزیون متولد ۱۳۲۳ و محمدعلی جدیدالاسلام هنرمند پیشکسوت عکاس متولد ۱۳۳۱ تجلیل به عمل آمد.

در پایان، نمایشگاه عکس «سفره‌های هفت‌سین» و موزه عکاسی ایران در تالار آیینه مجموعه فرهنگی و هنری موزه برج آزادی افتتاح شد.

انتهای پیام 

نظر شما