شناسهٔ خبر: 46241304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ایرج عطایی خبر داد:

حضور 7 کاراته کار اردبیلی در اردوهای تیم ملی

موج نیوز

دبیر هیات کاراته استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۷ تن از کاراته‌کاران استان اردبیل در اردوهای تیم ملی حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ایرج عطایی ، دبیر هیات کاراته استان اردبیل در مراسم تجلیل از مدال‌آوران مسابقات کشوری گفت: تعداد ۵ هزار و ۷۲۳ نفر کاراته کار در استان اردبیل فعالیت دارند و نزدیک ۴۵ داور رسمی فدراسیون در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: علی‌رغم محدودیت‌های به وجود آمده به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، کلاس‌های داوری در 2 بخش بانوان و آقایان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و از اواخر فروردین‌ماه نیز این کلاس‌ها در بخش آزاد کاراته آغاز می‌شود.

رئیس هیات کاراته شهرستان اردبیل نیز در این مراسم اظهار کرد: سلامت‌محوری از شاخصه‌های اصلی توسعه هر جامعه‌ای بوده و ورزش و توجه به آن نیز نقش پررنگ‌تری در سلامتی جامعه دارد و از این رو جامعه سالم نیازمند توجه ویژه به ورزش بوده و باید تمامی مسؤولان در راستای توسعه ورزش در استان و هم‌چنین هدایت جوانان به سمت ورزش تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشند.

بهروز قربانی افزود: توسعه ورزش در جامعه سبب جلوگیری از بزهکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و هم‌چنین ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان شده و همین امر سبب توسعه جامعه از هر بعدی خواهد شد و از این رو باید به نحو شایسته به امر ورزش پرداخته و در راستای حل مشکلات ورزشکاران قدم‌های اساسی برداشت.

وی تصریح کرد: رشته ورزشی کاراته به ۲ بخش تیم کنترلی و تیم آزاد تقسیم‌بندی می‌شود که متاسفانه مسؤولان استانی بیشتر حمایت خود را فقط معطوف تیم کنترلی کرده‌اند و در حالی‌که تیم کاراته اردبیل در رشته آزاد بدون حمایت مالی و معنوی از سوی مسؤولان در مسابقات کشور شرکت کرده و در نهایت مقام سوم را کسب کردند.

رئیس هیات کاراته شهرستان اردبیل گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ نفر کاراته‌کار در شهرستان اردبیل فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ ورزشکار در بخش آزاد و مابقی در بخش کنترلی هستند و امیدواریم که مسؤولان ورزشی استان اردبیل توجه جدی به این مقوله داشته و در حمایت از تیم‌های ورزشی و جوانان فعال و باانگیزه در این رشته‌های ورزشی اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

نظر شما