شناسهٔ خبر: 46181282 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر صنعت: ۵۲۴ خوشه کسب و کار در استان‌ها شناسایی شد/ احیای ۱۴۳۷واحد تولیدی و صنعتی راکد + فیلم

گروه استان‌ها ــ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر توجه به تکمیل زنجیره‌های تولید، فرآیندهای فروش و صادرات محصولات گفت: در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی امسال ۵۲۴خوشه کسب و کار در استان‌ها شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بوشهر با بیان اینکه "امسال توجه ویژه‌ای به طرح‌های حمایتی از تولید و کسب و کار شده است" اظهار داشت: خوشه‌های کسب‌وکار یکی از مدل‌های اجرایی موفق برای توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی کوچک در نقاط شهری و روستایی بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق است.

وی، تکمیل زنجیره‌‌های تولید را از دیگر اهداف خوشه‌های کسب‌وکار دانست و بیان کرد: تکمیل زنجیره‌های تولید از تامین مواد اولیه، از فروش و صادرات برای خوشه‌های کسب‌وکار مورد توجه قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه "خوشه‌‌های کسب‌وکار فرایند مسیر توسعه را فراهم می‌کند" گفت: در این راستا بر اساس ظرفیت‌های مناطق و توانمندی‌ها در استان‌ها 524 خوشه کسب‌وکار شناسایی شده است.

رسولیان، تقویت کسب‌وکار و شناسایی نقاط ضعف این حوزه را از اهداف خوشه‌های کسب و کار دانست و بیان کرد: از 524 خوشه کسب‌وکار تاکنون 183 خوشه آن که مطالبات آن پایان یافته عملیاتی اجرایی می‌شود.

وی ظرفیت‌های استان بوشهر برای خوشه‌های کسب‌وکار را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر از ظرفیت‌های خوبی برای عملیاتی شدن خوشه‌های کسب‌و‌کار به ویژه در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی و دیگر عرصه‌ها در اولویت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شناسایی و فعال کردن واحدهای صنعتی و تولیدی راکد را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در این راستا 500 مشاور، علمی، صنعتی از بخش‌های دانشگاهی و خصوصی به‌کارگیری شده که واحدهای راکد به صورت علمی بررسی و زمینه فعال شدن آنها فراهم می‌شود.

رسولیان با اشاره به فعال شدن یک‌هزار و 437 واحد تولیدی و صنعتی راکد خاطر نشان کرد: این واحدها که به چرخه تولید برگشته‌اند 27 هزار فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

وی، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این شرکت‌ها که منابع مالی بالایی ندارد ولی از توانمندی منحصربه‌فرد برخوردارند و می‌توانند افزایش تولید در بخش‌‌های مختلف افزایش دهند و زمینه خودکفایی را فراهم کنند مورد حمایت ویژه قرار گرفته‌اند و بهترین مکان‌ها در شهرک‌های صنعتی به آنان واگذار می‌شود.

انتهای پیام/190/س

نظر شما