شناسهٔ خبر: 46180668 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی ارتش میانمار؛

آنگ سان سوچی به دریافت رشوه متهم شد

ارتش میانمار آنگ سان سوچی رئیس برکنار شده دولت این کشور در کودتای ۱۳ بهمن ماه را به دریافت غیرقانونی ۶۰۰ هزار دلار و ۱۱ کیلوگرم طلا متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، این سنگین‌ترین اتهامی است که از زمان برکناری دولت غیرنظامی سوچی در کودتای اول فوریه (۱۳ بهمن) به سوچی وارد شده است. ارتش تا کنون مدارکی در این زمینه ارائه نداده و یک نماینده مجلس منحل شده میانمار از حزب "اتحاد ملی برای دموکراسی" سوچی هم این اتهام را رد کرده است.

ژنرال "زاو مین تون" سخنگوی هیات حاکمه نظامی میانمار گفت که اتهام دریافت ۶۰۰ هزار دلار و ۱۱ کیلوگرم طلا را "فیو مین تیین" وزیر ارشد سابق شهر یانگون به سوچی وارد کرده و کمیته ضد فساد در حال بررسی این مساله است.

سخنگوی نظامیان میانمار همچنین رئیس جمهور "وین مینت" و چندین تن از وزیران کابینه را به فساد متهم کرد.

سوچی طی پنج هفته گذشته در مکانی نامعلوم در بازداشت بوده و با چندین اتهام از جمله در اختیار داشتن غیرقانونی تجهیزات بی سیم و نقض محدودیت‌های کرونایی متهم شده، اما اتهام فساد مالی شدیدترین اتهامی است که تا کنون به او وارد شده است.

در همین حال سازمان دیدبان حقوق بشر هم ارتش میانمار را متهم کرده که با سلاح‌ها و تاکتیک‌های جنگی بی محابا اقدام به کشتن معترضان کرده است.

دستکم ۷ نفر دیگر از معترضان در تظاهرات روز پنجشنبه در مناطقی از میانمار کشته شدند و شمار کل تلفات به بیش از ۶۰ نفر رسیده است. شاهدان می‌گویند برخی معترضان با اصابت گلوله به سرشان به قتل رسیده اند.

ارتش میانمار انتقاد‌ها از عملکرد خود را رد و سوچی را به تحریک خشونت متهم کرده است.

نظر شما