شناسهٔ خبر: 46168567 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نقش تعیین کننده همسر نتانیاهو در انتصاب مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی

پس از انتشار اخباری مبنی بر نقش داشتن همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برخی امور این رژیم، رسانه‌های صهیونیستی گزارشی منتشر کردند که نشان می‌دهد انتصاب مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی تنها با تأیید او صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از انتشار گزارش‌هایی درباره «سارا نتانیاهو» همسر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که نشان داده بود او در برخی امور شوهرش نقش دارد و بر تصمیم‌‌گیری‌های او تأثیر می‌گذارد به ویژه در پرونده موسوم به «۱۰۰۰» در ارتباط با منافع شخصی نتانیاهو، منابع صهیونیستی به تازگی گزارشی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد او اختیاراتی فراتر آن چیزی دارد که تصور می‌شد.

پایگاه خبری «عرب۴۸»، امروز (جمعه)، به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این خصوص گزارش داد که «داوید ارتسی» از مقام‌‌های سابق و بلندپایه صنایع هوایی نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از توافقی محرمانه میان بنیامین نتانیاهو و سارا نتانیاهو اطلاع یافته است که بر اساس آن، همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قدرت و نفوذ بسیار زیادی در تعیین مقامات به ویژه مقامات امنیتی دارد.

طبق این گزارش، ارتسی در یک فایل ویدئویی ضبط شده در برابر خبرنگاری به نام «دان راویو» می‌گوید که بنیامین نتانیاهو و همسرش توافقی محرمانه با حضور «داوید شمرون» از وکلای نزدیک به نتانیاهو و یکی از مشاوران نزدیک به او امضاء کرده‌اند.

ارتسی در اظهارات خود اشاره می‌کند که او با شمرون در دوره اول نخست‌وزیری نتانیاهو در سال ۱۹۹۹ ملاقات کرده است.

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص به نقل از ارتسی، امروز، گزارش داد که عده‌ای از افسران سابق ارتش  رژیم صهیونیستی در پشت پرده ماجرای انتشار فایل ویدئویی یادشده بوده‌اند؛ فایلی که ارتسی در آن درباره توافق محرمانه نتانیاهو و همسرش صحبت می‌کند.

این مقام سابق تأکید می‌کند که او متعهد شده بوده نام شخص یا طرفی که وظیفه تأمین مالی انتشار این فایل را برعهده داشته، فاش نکند.

ارتسی در فایل مذکور افشا می‌کند که در توافق میان بنیامین و سارا نتانیاهو آمده است که تعیین رئیس ستاد ارتش اسرائیل، رئیس موساد (دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی)، رئیس شاباک (سرویس امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی) مشروط به تأیید سارا نتانیاهو است و از طرفی دیگر، او می‌تواند در یک سری جلسات محرمانه مشارکت داشته باشد.

ارتسی در این فایل همچنین اشاره می‌کند که در توافق یادشده که پانزده صفحه بوده، تأکید می‌شود که سارا نتانیاهو می‌بایست امور مالی خانواده را مدیریت ‌کند و بنیامین نتانیاهو نباید کارت‌های اعتباری با خود به همراه داشته باشد و اگر نیاز به پول نقد داشت، باید از سارا بخواهد. از سوی دیگر، اگر بنیامین نتانیاهو بخواهد شب از خانه بیرون برود باید همسرش نیز او را همراهی کند.

طبق اظهارات ارتسی، شمرون این اطلاعات را در دیداری در یک کافی شاپ به او گفته است و او با این کار قصد داشته که ارتسی برای بازگشت او میانجیگری کند و او وکیل شخص ثروتمندی به نام «گیتا شروبیر» شود.

با این حال، عرب۴۸ می‌نویسد که شمرون اظهارات ارتسی را تکذیب و در عین حال، او را تهدید کرده که از او شکایت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ارتسی با اشاره به اینکه اظهارات او نُه ماه پیش ضبط شده است، گفت: «من آن را منتشر نکردم. آن فایل را افرادی منتشر کرده‌اند که با دان راویو در ارتباط بوده‌اند. یک گروه از افسران بلندپایه سابق هستند که یکی از آنها این کار را کرده است. من نمی‌دانم که او کیست و این را به من نخواهند گفت. من با آنها توافقی امضاء کرده‌ام که یکی از وکلای آنها آن را تنظیم کرده بود. بر اساس این توافق من از حمایت حقوقی برخوردارم».

انتهای پیام/م

نظر شما