شناسهٔ خبر: 46166236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جلالی: آینده‌ای درخشان از گسترش روابط و افق‌های روشن همکاری‌های ایران و روسیه پیش رو است

سفیر ایران در مسکو بیان کرد: آینده‌ای درخشان از گسترش همه جانبه روابط بین ایران جدید و روسیه نوین و افق‌های روشن همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی پیش رو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (جمعه) در یک رشته توئیت به مناسبت بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نوشت: بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه یادآور ضرورت تحکیم مودت بین دو کشور همسایه و دوستی دو ملت و تاکیدی بر اصول بنیادین روابط دو کشور از جمله تعمیق روابط دوجانبه و مقابله با تهاجم اقتصادی و سیاسی قدرت‌های مداخله گر غربی در منطقه غرب آسیا و حفط ثبات و امنیت در منطقه است.

در این توئیت‌ها آمده است: ایران جدید در آستانه ۱۴۰۰ شمسی و روسیه نوین پس از پسافروپاشی با عبور از فراز و فرود‌های روابط تاریخی دو کشور همسایه در رژیم‌های پیشین؛ در دوران جدید تلاش دارند تا از تجربیات گذشته برای خلق فرصت‌های تازه برای ایجاد صلح، ثبات، دوستی و ممانعت از ایفای نقش تخریبی عوامل ثالث در تعمیق روابط فیمابین خود استفاده کنند.

سفیر ایران افزود: پیام راهبردی مقام معظم رهبری به رئیس جمهور محترم روسیه و پاسخ متقابل ایشان، اراده و عزم رهبران عالی دو کشور را برای راهبری مستحکم کردن و تعمیق روابط درازمدت و مستمر و پایدار بین دو همسایه بزرگ را به نمایش می‌گذارد.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: آینده‌ای درخشان از گسترش همه جانبه روابط بین ایران جدید و روسیه نوین و افق‌های روشن همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی پیش رو است.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز همزمان با این مناسبت بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: دو کشور علیه تحریم‌های ضد بشری و یکجانبه‌همبستگی کامل دارند.

نظر شما