شناسهٔ خبر: 46126893 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فرایند درمان بیمه شدگان با حذف دفترچه، هیچ تغییری نمی‌کند

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با حذف دفترچه، فرایند درمان هیچ تغییری نمی‌کند، گفت: در نسخه نویسی الکترونیک فقط دفترچه کنار گذاشته می‌شود و برای پزشکانی که از نسخه الکترونیک استفاده نمی‌کنند سربرگ آن‌ها جایگزین دفترچه می‌شود. البته به تمامی پزشکان توصیه می‌کنیم به طرح نسخه الکترونیک بپیوندند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهرام غفاری در ارتباط تلفنی با برنامه تهران۲۰، به دغدغه‌ها و مشکلات مردم در خصوص توقف صدور دفترچه‌های درمانی پاسخ گفت.

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۸۰ هزار نسخه الکترونیک صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر در مراکز خصوصی و طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی حدود ۷۴درصد نسخه‌ها در بستر الکترونیک تبادل می‌شوند و تنها ۲۶درصد نسخه‌ها در ساختار سنتی پیچیده می‌شوند.

غفاری در پاسخ به اینکه اگر داروخانه‌ای به سامانه تایید نسخ متصل نباشد می‌تواند برای بیمار نسخه بپیچد، گفت: اگر سامانه داروخانه متصل نباشد چه با دفترچه و چه بی دفترچه، نمی‌تواند دارو بدهد، ولی اگر متصل باشد هم با دفترچه بیمه و هم با سربرگ پزشک می‌تواند دارو بپیچد و بهای آن را طبق تعهدات بیمه‌ای محاسبه کند.

وی با بیان اینکه مراکزی که طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند، از طریق سامانه‌ها با این سازمان اتصال دارند، گفت: تقریبا تمام داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی، طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند.

غفاری با بیان اینکه در سیستم مکانیزه، زمان نسخه پیچی نسبتا طولانی است، گفت: در این سیستم به جهت اینکه نسخه‌ها بایستی تک تک بررسی شوند ممکن است تاخیر وجود داشته باشد، ولی آزار دهنده نیست.

وی تاکید کرد: در دوران گذار نسخه نویسی الکترونیک، هیچگونه کسوراتی در پذیرش نسخه‌های کاغذی با ایجاد خطخوردگی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: نکته مثبتی که نسخه‌نویسی الکترونیک برای بیمه‌شده‌ها دارد این است که تا به امروز اگر بیماری به داروخانه‌ای مراجعه می‌کرد و آن داروخانه بخشی از اقلام ثبت شده درنسخه را داشت، برگه را از دفترچه جدا می‌کرد و به همین دلیل بیمار نیاز به چند نسخه داشت، اما الان بیمار می‌تواند هر قلم موجود از دارو در هر داروخانه را با نسخه الکترونیکی‌اش دریافت کند و مشکلی از این بابت نداشته باشد.

وی گفت: در نسخه نویسی الکترونیک وقتی پزشکان به سیستم وصل می‌شوند تمامی سابقه بیمار را رویت می‌کنند و با دقت بیشتری می‌توانند دارو تجویز کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی به مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: این طرح مزیت‌های فراوانی برای نظام سلامت و بیمه‌ها دارد. اجرای آن از تکرار تجویز دارو جلوگیری می‌کند و موجب استفاده بهینه از منابع و ارتقای خدمات می‌شود.

نظر شما