شناسهٔ خبر: 46094708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بلینکن: تمامی گزینه‌ها درباره افغانستان روی میز است

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تمامی گزینه‌ها در خصوص افغانستان و خروج نظامیان آمریکایی از این کشور مطرح است.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۴۴
کد خبر ۷۶۹۰۰۰۸
دانلود PDF

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تمامی گزینه‌ها در خصوص افغانستان و خروج نظامیان آمریکایی از این کشور مطرح است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد درباره افغانستان تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارد.

آنتونی بلینکن اعلام کرد هر احتمالی در خصوص افعانستان و وضعیت ۲ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکا در این کشور مطرح است.

پیش از این وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد خروج کامل نیرو‌های آمریکا تا اوایل ماه می‌ در دست بررسی قرار دارد. وزارت خارجه آمریکا بدون تایید این نامه تاکید کرد تمامی گزینه روی میز قرار دارد.

در نامه بلینکن عنوان می‌شود ایالات متحده تلاش‌های سطح بالای دیپلماتیک را "برای انتقال اساسی و سریع امور به سمت یک توافق و آتش بس دائمی و جامع" دنبال می‌کند. در این نامه گفته شده است که ایالات متحده از سازمان ملل می‌خواهد وزرای خارجه و نمایندگانی از روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند و ایالات متحده را برای گفتگو در مورد رویکرد واحد برای حمایت از صلح در افغانستان دعوت کند.

بلینکن همچنین درباره پیامد‌های عقب نشینی ارتش آمریکا ابراز نگرانی کرده و گفته است اوضاع امنیتی وخیم‌تر خواهد شد و طالبان می‌توانند به سرعت دستاورد‌های سرزمینی بدست آورند. در این نامه وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری می‌کند اشرف غنی فوریت لحن وی را درک کند.

غنی روز شنبه در تلاش برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان اعلام کرد دولت او آماده است تا در مورد برگزاری انتخابات جدید بحث کند و تاکید کرد هر دولت جدید باید از طریق روند دموکراتیک روی کار آید.

انتهای پیام/

نظر شما