شناسهٔ خبر: 46084573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش عرضه کالاها در بازار سبب تعادل قیمت‌ها خواهد شد/ رشد بسیار مناسبی را در ۲۹ رشته صنعتی شاهد هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گرانی‌های موجود در سطح بازار غیر قابل انکار بوده اما درصدد هستیم تا با عرضه بیشتر محصولات و کالاهای اساسی در بازار قیمت‌های موجود را به تعادل برسانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارشخبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا رزم حسینی عصر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست وزارت خانه صنعت،معدن و تجارت در خصوص تنظیم و کنترل قیمت در خصوص کالاهای اساسی، تولید این محصولات و عرضه بیشتر در بازار بوده و به طوری که امروزه با اینکه گرانی‌های موجود غیرقابل انکار است اما فراوانی محصولات در بازار نیز مشهود بوده و کمبودی در خصوص کالاها نداریم.

وی افزود: در وضعیت کنونی وزارت صمت بار سنگینی در اقتصاد بر دوش دارد و در خصوص کاهش قیمت‌ها نیز درصدد هستیم تا با عرضه بیشتر محصولات و کالاهای اساسی در بازار قیمت‌های موجود را به تعادل برسانیم و در خصوص میوه شب عید نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام یافته و در چند روز آینده اقدام به توزیع انبوه میوه در سطح کشور خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: علی‌رغم مشکلات حادث شده از باب تحریم‌های ظالمانه و هم‌چنین شیوع بیماری کرونا در کشور که موجب متضرر شدن بخش‌های مختلف اقتصادی شد، اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور انجام یافته و رشد مناسبی در بخش‌های مختلف شاهد بودیم.

رزم حسینی عنوان کرد: خوشبختانه در بخش تولید رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد بودیم و حداقل در ۲۹ رشته صنعتی از رشد چند صد درصدی برخوردار بودیم و برای نمونه در کارخانه‌های خودرو سازی رشد ۲۸ درصدی در تولید داشتیم و در صنعت لوازم خانگی در بعضی موارد تا رشد ۶۰ درصدی در تولید را تجربه کردیم و در کنار آن بخش فولاد رشد ۱۳ درصدی و تولید آلومینیوم رشد ۵۷ درصدی داشته است و علی‌رغم تمامی مشکلات در بخش صنعت نه تنها کاهش اشتغال نداشتیم بلکه اقدامات انجام یافته، سبب افزایش اشتغال شده است.

وزیر صمت با اشاره به توسعه بخش صادرات گفت: در بخش صادرات و تجارت خارجی نیز اقدامات مناسبی انجام گرفته و علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها تا به امروز ۲۸ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که در آمار جدید این میزان بیش از ۳۰ میلیارد می‌رسد.

انتهای پیام/3463/617/

نظر شما