شناسهٔ خبر: 46076534 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

داستان متفاوت زندگی یک شهید مدافع حرم؛ از مدرسه فوتبال تا جنگ در نبل

نویسنده کتاب «نعمت جان» از تدوین اثر جدید خود خبر داد و گفت: مشغول تدوین خاطرات شهید علی‌محمد قربانی، از شهدای مدافع حرم، به روایت همسر ایشان هستم.

صاحب‌خبر -

سمانه نیکدل، نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از نگارش کتاب جدید خود خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول گردآوری و تدوین خاطرات همسر شهید علی‌محمد قربانی، از شهدای مدافع حرم استان خوزستان، هستم.

وی در این رابطه بیشتر توضیح داد و اضافه کرد: به نظر می‌رسد که مراحل اولیه تدوین کتاب تا سه ماه آینده به اتمام برسد و پس از آن ویرایش نهایی کتاب آغاز خواهد شد.

نیکدل به شخصیت شهید قربانی اشاره کرد و افزود: شهید قربانی متولد 1346 در اندیمشک بود که در دوران حیات خود، پست‌های مدیریتی متعددی را تجربه کرد؛ از ریاست بانک گرفته تا مسئول حراست شهرداری و ... . او در جنگ تحمیلی نیز حضور داشت، اما در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید.

این نویسنده در ادامه به سخنی از حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان اشاره و اضافه کرد: من برای معرفی این شهید از این سخن بهره می‌برم که گفت کسی که با شهید قربانی آشنا می‌شود، باید به اندازه فتح خرمشهر جشن بگیرد. شهید قربانی در زندگی خود تمام تلاشش را کرد تا کار مردم زمین نماند و این از ویژگی‌های بارز شخصیتی این شهید بود.

به گفته نیکدل؛ شهید قربانی در دوران جنگ تحمیلی نیز مجروح شد، اما خواست خدا این بود که بماند تا الگوی مدیریتی برای ما باشد. در خانه نیز رفتار این شهید می‌تواند الگویی برای نسل جوان باشد؛ او با فرزندانش دوست و با همسرش همراه بود.

شهید علی‌محمد قربانی در نوزدهم بهمن‌ماه سال 94 در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا در سوریه به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید در گلزار شهدای اندیمشک به خاک سپرده شده است. 

انتهای پیام/

نظر شما