شناسهٔ خبر: 46073107 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور/تهران پایان هفته بارانی می‌شود/رشد ابر و بارش برف در ارتفاعات البرز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود، آخر هفته را در بیشتر مناطق کشور، بارانی و سرد پیش‌بینی کرد.

صاحب‌خبر -

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۷ اسفند و روزهای آتی توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در سواحل دریای‌خزر و بخش‌هایی از شمال‌غرب کشور، بارش رخ می‌دهد. سه‌شنبه برای نوار شمالی بارش خفیف برای ارتفاعات البرز رشد ابر با احتمال بارش برف همراه با وزش باد شدید، پیش‌بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: بعدازظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در این مناطق آغاز خواهد شد. در روز پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی و حرکت آن به سمت شرق و نوار شمالی، در ادامه بیشتر مناطق نیمه‌غربی تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار خواهد گرفت و در کشور فعال خواهد بود.

به گفته وی، امروز تا اوایل وقت دوشنبه خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و سواحل دریای خزر به سبب وزش باد شدید، مواج و متلاطم می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای تهران، آسمان کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد در ساعت عصر پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز تهران ۱۸ درجه بالای صفر و فردا ۱۷ درجه خواهد شد. آخر هفته تهران در برخی ساعت‌ها بارانی می‌شود.

نظر شما