شناسهٔ خبر: 46071960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۶ شهر سیستان و بلوچستان در صدر گرمترین شهرهای کشور

گروه استان‌ها- معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه‌روز گذشته ۶ شهر زرآباد، راسک، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر و فنوج در صدر فهرست گرمترین شهرهای کشور قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

محمود دیانتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهداناظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته 6 شهر زرآباد، راسک، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر و فنوج در صدر فهرست گرمترین شهرهای کشور قرار گرفتند. در این بین زرآباد با دمای 36.8 درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور بوده که دمای آن نسبت به شبانه روز قبل آن تغییری نداشته است.  این در حالی است که روز جمعه بیشینه دمای استان در شهر راسک به 38 درجه سلسیوس رسید که این دمای در سال های اخیر کم سابقه بوده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: به طور کلی در 24 ساعت گذشته دمای هوای 15 شهر استان به بیش از 30 درجه سلسیوس رسیده است و فقط شهرهای زاهدان، خاش و نصرت آباد دمای کمتر از 30 درجه داشته‌اند.

وی از وقوع کاهش دمای موقتی در برخی مناطق نیمه شمالی استان خبر داد و گفت: بامداد امروز کمینه دمای هوای زاهدان به 6.8 درجه سلسیوس بالای صفر رسید که نسبت به دیروز در همین زمان حدود 11 درجه کاهش یافته است. کاهش دمای امروز زاهدان موقتی است و به دلیل تشدید جریانات شمالی روی داده که انتظار می‌رود رفته رفته از نیمه هفته مجدد روند افزایش دما در استان شروع می‌شود.

 دیانتی اضافه کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از سه شنبه در سطح استان و چهارشنبه در نواحی جنوبی وزش باد به نسبت شدید رخ می‌دهد که در نقاط مستعد همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

انتهای پیام/392/ی

نظر شما